غلامرضا حقایق پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران بانک‌های عامل موظفند سالانه یک هزار و ۱۰۰ مورد تسهیلات ساخت و خرید مسکن در سطح استان به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان استان پرداخت کنند ولی به دلیل کمبود منابع بانکی از این میزان ۶۰ درصد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصیص تسهیلات از نیمه دوم هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه می‌یابد، اظهار داشت: از نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون ۳۰۹ فقره تسهیلات در این راستا پرداخت شده است و ما تلاش می‌کنیم طبق سهمیه، مابقی وام‌های مسکن را با مساعدت مدیران بانک‌ها به خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت کنیم.

این مسوول با اشاره به میزان وام پرداختی، ادامه داد: در سال ۹۸-۹۹ وام مسکن به ایثارگران شهر قزوین یک میلیارد ریال، دیگر شهرهای استان ۸۵۰ میلیون ریال و روستاها ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

حقایق پور، نرخ سود تسهیلات مسکن ایثارگران را چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت آن را ۲۰ ساله عنوان کرد و افزود: تسهیلات مسکن به جانبازان پنج درصد به بالا، فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این وام فقط یکبار به خانواده ایثارگران فاقد مسکن پرداخت می‌شود، تصریح کرد: وام مجدد صرفا در قالب خرید به ایثارگرانی که تسهیلات قبلی آنها تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال بوده و تا پایان سال ۹۶ تسویه شده باشد پرداخت خواهد شد.

 استان قزوین دارای سه هزار شهید و هفت هزار و ۱۰۵ جانباز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.