سیدحسین بی‌نیاز عصر دوشنبه در نشست فوق‌العاده کمیته اطلاع رسانی عمومی ستاد مدیریت کرونای قزوین که با حضور مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، افزود: با اتحاد، همدلی و تعهد آحاد جامعه امیدواریم بتوانیم چالش‌های به وجود آمده از طریق این بیماری را پشت سر گذاشته و سالی بدون دغدغه و نگرانی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با دستور مقام عالی استان، کمیته اطلاع رسانی عمومی ستاد مدیریت کرونا  قزوین تشکیل شده و همه ما مکلفیم تا در راستای اطلاع رسانی صحیح و به موقع و ایجاد محیطی بدون دلهره و نگرانی، روزانه گزارش‌های خود را به مدیر ارشد اجرایی استان، مجموعه عوامل ستاد پیشگیری از کرونا و شهروندان ارایه دهیم.

این مسوول اطلاع رسانی با بیان اینکه در راستای انجام این وظیفه بدون شک اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها نقش بسیار موثری دارند، یادآور شد: این روزها مردم ایران اسلامی، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها را سرداران سلامت می‌نامند اما در این راه اصحاب رسانه و همه کسانی که برای اطلاع رسانی صحیح و امیدبخش، مجدانه تلاش می‌کنند را امیران عرصه امیدافزایی در جامعه تلقی می‌کنیم.

رییس کمیته اطلاع رسانی عمومی ستاد مدیریت کرونا استان قزوین اضافه کرد: تا امروز شاهد همراهی بسیار خوب و شایسته رسانه‌های استان در امر اطلاع رسانی به موقع اخبار در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم.
به گفته وی، در این میان عده انگشت شماری تلاش کردند تا کارآمدی مسوولان استانی را ناکارآمد جلوه دهند که هدف آنها برای همه واضح است.

بی نیاز با اشاره به اینکه رسانه‌ها در چنین اوضاع و احوالی تلاش دارند تا در این برهه حساس گرایش‌های سیاسی، جناحی و شخصی را کنار بگذارند تا جامعه به آرامش برسد، افزود: با تعامل، همگرایی و با بیان دغدغه‌ها باید جامعه را به سمتی هدایت کرد تا در موقعیت‌های حساس هر فرد نسبت به وظایف محوله متعهد باشد و با آگاهی بخشی و تولید محتواهای اثرگذار، نگرانی و استرس را در خانواده‌ها کاهش دهند.

این مسوول با اشاره به اینکه اعلام برخی آمار از سوی رسانه‌ها در برخی مواقع نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت، گفت: اصحاب رسانه در زمینه دریافت برخی اخبار و آمار، حساسیت نشان ندهند چرا که تلاش ما اطلاع رسانی مفید در جامعه است و اعلام برخی آمارها می‌تواند علاوه بر استرس، فضای جامعه را نیز متشنج کند.

بی‌نیاز اضافه کرد: در قالب کمیته اطلاع‌رسانی، تلاش داریم تا به صورت مستمر اخبار مربوط به این بیماری را رصد کرده و اگر شائبه‌ای در مورد عملکرد دستگاهی ایجاد شود، باید جواب شفاف و با سعه صدری را بدهیم تا شبهات رفع شود.

رییس کمیته اطلاع رسانی عمومی ستاد مدیریت کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع موجب آرامش جامعه می‌شود و نگرانی‌ها را نیز رفع می‌کند و در عین حال هم توطئه بدخواهان کشورمان را نیز خنثی می‌سازد.

بی‌نیاز افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی، در زمان حال نیازمند یاری خیران حوزه سلامت هستیم و در این راستا خدای ناکرده نباید برداشت سیاسی از سوی برخی افراد سودجو صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ساز و کار ورود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال حاضر به صورت ویژه صورت می‌پذیرد و از رسانه ها درخواست داریم تا در این رابطه اصرار نورزند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به موضوع توزیع نامناسب ماسک و ملزومات بهداشتی از سوی سازمان صمت و استقرار پایگاه‌های هلال‌احمر در مبادی ورودی شهرهای استان جهت اطلاع رسانی دقیق به مسافران انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان استان توصیه می‌شود تا از منازل خود خارج نشوندچرا که منزل به عنوان بهترین و آسان‌ترین راه مصون ماندن از ویروس کرونا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.