آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، افزود: باید بررسی کرد که استان قزوین در مالیات رتبه چندم کشور و در درآمدزایی و بودجه چه رتبه‌ای دارد و باید تناسبی میان آنها باشد.

عابدینی گفت: اگر میان اینها تناسبی نباشد نه تقصیر دولت و ملت است بلکه باید مدیران و مسوولان در این میانه بیشتر تلاش کنند و بهترین تناسب را میان آنها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه باید با رعایت این تناسب، جایگاه خود را میان استان‌های کشور ارتقا دهیم، افزود: عوامل مختلفی از جمله دیر استان شدن قزوین و ... موجب شد تا بودجه استان پایین بسته شود ولی هم اینک برای رسیدن به جایگاه اصلی خود باید تلاش و زحمت مضاعفی داشته باشیم و همه امکانات را در این زمینه بسیج کنیم.

عابدینی با بیان اینکه در خصوص مالیات، گلایه فراوانی میان مردم وجود دارد که از اقشار مختلف مالیات به سهولت دریافت می‌شود و از برخی دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد، افزود: بسیاری از روی دیانت مالیات را ادا می‌کنند اما در این میان شرکت‌ها و کسانی هستند که مالیات چند ده میلیاردی بدهکار هستند و درخواست داریم مدیران استانی به این قضایا رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه امانت‌ها را باید به اهل آن سپرد، افزود: فقط مومن بودن، امانت داری و انسان خوب بودن شرط واگذاری امانات نیست بلکه باید افراد اهلیت حفظ امانت را نیز داشته و علاوه بر ایمان، اعتقاد و صداقت، تعهد و تخصص نیز داشته باشند.

عابدینی گفت: مسوولیت‌ها یکی از این امانات هستند که افراد مسوول باید تا قیامت پاسخگوی تصمیم گیری‌های خود در دوره مدیریتی باشند.

وی اضافه کرد: اگر کسی با تخصص ناچیز و اندک، مسئولیتی را برعهده بگیرد که دیگری از وی توانمندتر در آن باشد به مردم خیانت کرده است.

سردار سلیمانی، انسجام توحیدی را برای کشور به ارمغان آورد

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی موجب پیروزی مستضعفان و مسلمان جهان شد و انسجام توحیدی را برای کشور به ارمغان آورد.

عابدینی گفت:شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی عامل پیوند دل‌های همه اهل عالم شد و موجب عزت مسلمانان و خفت و خواری دشمنان گردید.

وی ادامه داد: امثال این شهید، سرمایه امنیت جهانی و بین المللی هستند و نمی‌توانیم آن را در جغرافیای جهان اسلامی محدود کنیم و در واقع امنیت جهانی به چنین سردارانی نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.