حسن وفایی دیلمی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان قزوین تصریح کرد: ۷۴۷ هزار و ۲۵ کارت هوشمند ملی از ۷۵۳ هزار و ۶۸۴ کارت صادر شده به متقاضیان تحویل داده شده و سه هزار و ۸۶۰ کارت ملی نیز هنوز به متقاضیان واگذار نشده است.

وی، ۷۶.۵ درصد از جمعیت استان قزوین را بالای ۱۵ سال اعلام و افزود: این تعداد یک میلیون و سه هزار و ۲۱۰ نفر هستند که ۴۴ درصد آن در مرکز استان زندگی می‌کنند.

دیلمی اضافه کرد: میانگین سنی مردان استان قزوین در نخستین ازدواج ۲۷.۵ و برای زنان ۲۲.۵ سال، بیشترین سهم ازدواج ثبت شده زنان در ۹ ماه نخست امسال و در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال ۲۸.۲ و در مردان گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال ۳۸.۳ سال و همچنین بیشترین سهم طلاق ثبت شده زنان قزوینی در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۲۱.۵ و در مردان  ۲۴.۴ سال بوده است.

به گفته این مسوول، میزان ازدواج در ۹ ماه نخست امسال استان ۶.۱ در هزار و طلاق ۲.۲ در هزار بوده است.

وی به علت فوتی‌های جاری ثبت شده گروه‌های سنی استان در ۹ ماه امسال اشاره و یادآور شد: علت فوت در ۲۷ درصد کودکان تا ۴ سال و ۴۱ درصد علت در افراد ۱۵ تا ۲۹ سال  حوادث غیرعمدی، ۳۰ درصد افراد ۳۰ تا ۶۴ سال و ۴۸ درصد از افراد بالای ۶۴ سال نیز بیماری‌های قلبی و عروقی گزارش شده است.

دیلمی اضافه کرد: اداره کل ثبت و احوال آمادگی دارد تا به منظور رفاه حال ارباب رجوع و کاهش در هزینه شهروندان، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به استقرار مامور ثبت برای ولادت نوزادان در بیمارستان‌های قزوین اقدام کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ساختمان ادارات ثبت در شهرهای دانسفهان، خرمدشت و اسفرورین استیجاری بوده که در صورت تخصیص ساختمان‌های مازاد سایر دستگاه‌ها و به منظور رفاه حال مراجعان نسبت به نگهداری و تجهیز آن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.