مریم بیدخام روز سه‌شنبه در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است و تهدید واقعی برای سعادت جامعه تلقی می‌شود و ضروری است باتدبیر و سیاست‌گذاری صحیح این آسیب را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌های انجام پذیرفته تمام دستگاه‌ها در زمینه کنترل و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، نرخ استان از میانگین کشوری پایین تر بوده و این در حالی است که  قزوین در شاهراه مواصلاتی کشور قرارگرفته و از سوی دیگر هم‌جوار با پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور است.

بیدخام ادامه داد: ضروری است تا با تهیه بانک اطلاعاتی از معتادین استان به شناسایی، کمک به بهبود آن‌ها، جلب حمایت‌های مددکاری و ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از بازگشت آن‌ها به دام اعتیاد برنامه ریزی کرد.

این مسوول همچنین با اشاره به تاسیس ۱۱۵ مرکز متادون درمانی در استان، افزود: به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه پنج مرکز DIC یا مرکز گذری کاهش آسیب  تاسیس شده و همچنین مرکز TC یا مرکز مراقبت پس از درمان،شناسایی پاتوق مصرف‌کنندگان مواد مخدر و مدیریت نیز در مناطق مختلف قزوین دایر شده است.

وی یادآور شد: با توجه به حضور خرده‌فروشان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی و به‌ ویژه مدارس باید نیروی انتظامی با گشت‌های مستمر در این مناطق فضا را برای عرضه‌کنندگان خرد ناامن کنند و در محلات آسیب خیز کیوسک نیروی انتظامی مستقر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.