آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از حافظان مهد قرآن کریم که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س)، اظهار داشت: شرکت در کلاس‌های قرآنی، تفسیر و قرائت قرآن کریم و سایر موضوعات مربوط به این کتاب آسمانی برای انسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما همه این موارد مقدمه‌ای است تا بدین وسیله افراد بتوانند سبک زندگی خود را قرآنی کنند.

وی افزود: آشنایی با قرآن کریم و درک آن، مقدمه‌ای است تا اخلاق انسان‌ها قرآنی باشد و همه ارتباطات آنها براساس این کتاب آسمانی رقم بخورد تا در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از آن استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه خداوند به هیچ عنوان نمی‌خواهد کافران بر مومنان مسلط شوند، اضافه کرد: در طول تاریخ، انسان‌های مختلفی در معرض امتحان و فتنه قرار داده شدند و آنهایی از این مسیر سربلند بیرون آمده‌اند که صداقت و بصیرت داشته‌ و دروغگویان و منافقان در این زمینه مغلوب شده‌اند.

امام جمعه قزوین با اشاره به ویژگی‌های منافقان، تصریح کرد: این گروه کسانی هستند که در برابر مشکلات مردم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و مشکلات مختلفی را نیز برای آنان به وجود می‌آورند و با دشمنان دوست و با دوستان، دشمن هستند.

وی با اشاره به مشخصه‌های اهل تقوا، افزود: اهل تقوا کسانی هستند که متوجه نفوذ دشمن می‌شوند و بصیرت در افکار و اندیشه‌های آنان می‌درخشد و حق و باطل را از هم تشخیص می‌دهند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.