جواد حق‌لطفی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار داشت: ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۵۸۰ خودروی سواری کرایه و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس از جمله ظرفیت‌های حمل و نقل استان قزوین محسوب می‌شوند.

وی، هزینه مورد نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را سالانه یک هزار میلیارد تومان دانست و افزود: از مجموع اعتبارات ملی و استانی در حال حاضر اعتبار سالیانه تخصیص یافته به این اداره کل ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه امروزه حوزه حمل و نقل به یک صنعت مهم و تاثیرگذار تبدیل شده، تصریح کرد: این در حالی است که راهداران در طول تمام ایام سال و به طور شبانه‌روزی گام‌های موثری را در ایمن‌سازی راه‌های ارتباطی برمی‌دارند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در اربعین حسینی امسال، خاطرنشان کرد: تردد سه میلیون زائر از جاده‌ها و مرزهای کشور عدد قابل توجهی است که بخش مهمی از آن با تلاش‌ فراوان نیروهای راهدار صورت گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به جا به جایی ۶.۵ میلیون تن کالا از جاده‌های استان قزوین طی سال جاری، تاکید کرد: از ابتدای امسال همچنین با انجام ۱۷۳ هزار سفر در استان، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر قزوینی از جاده‌های استان تردد داشته‌اند.

وی به توزیع ۶۰ هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل و نقل استان قزوین اشاره و یادآور شد: سال گذشته ۱۳ و امسال هفت دستگاه به ظرفیت ناوگان جاده‌ای استان اضافه و برای تکمیل ظرفیت‌های موجود به ۵۰ دستگاه دیگر نیازمندیم.

وی تصریح کرد: یک هزار کیلومتر از راه‌های استان قزوین طی سال جاری خط کشی شده و ۵ هزار تابلو و علایم ایمنی نیز در سطح راه‌های ارتباطی استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اضافه کرد: ۳۸ هزار مورد بازدید نیز در مراکز معاینه فنی خودروی سراسر استان صورت گرفته است.

استان قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه‌ها، یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.