مسئول دفتر نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بحث مبارزه با قاچاق ۴۲۶ پرونده از سال قبل و با پرونده‌های سال جاری در مجموع ۶۳۱ پرونده در سازمان اموال تملیکی استان تشکیل شده بود.

عبدالوهاب حیدری افزود: از این تعداد ۲۸۷ پرونده به مرحله فروش، ۹ پرونده به استرداد و ۶۳ پرونده به انهدام ختم شدند و در مجموع ۳۵۹ پرونده معادل ۵۶ درصد پرونده‌های متشکله سازمان، تعیین تکلیف گردید.

این مسئول افزود: در حوزه پرونده‌های ضبطی و قضایی ۲۲ پرونده انتقالی از سال‌های گذشته و ۷۶ پرونده در سال جاری تشکیل شد که از این تعداد ۳۴ پرونده معادل ۳۳ درصد عملکرد به مرحله فروش رسید.

حیدری ادامه داد:در حوزه پرونده کالاهای متروکه گمرکی ۲۵ پرونده انتقالی از سال‌های گذشته و ۱۰۷ پرونده در سال جاری تشکیل شد که ۲ پرونده به مرحله فروش و ۳۴ پرونده اعاده گردید.

وی اضافه کرد: مجموع درآمد استان از محل فروش اموال منقول و پرونده‌های متروکه گمرکی در مجموع ۶ و نیم میلیارد ریال بوده است که ۱۹۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد و ۲۳ درصد افزایش هدف سازمانی محقق شده است.

حیدری گفت: سازمان اموال تملیکی در سال جاری برای تعیین تکلیف اموال قاچاق سه جلسه برگزار کرده که هشت مصوبه داشته است.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که هدف اصلی از تشکیل آن، تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی است که به موجب قانون به تملک، ‌تصرف، تحت توقیف یا مدیریت دولت در می‌آید.

دفتر نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استان قزوین به منظور تسریع در امر رسیدگی به وضعیت این اموال، اواخر سال ۹۴ راه‌اندازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.