در این مطلب می خوانیم بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید و احتمال بروز سیل در سطح استان قزوین بارها پیامک هایی از سوی ستاد مدیریت بحران استان برای مدیران دستگاه های اجرایی و شهروندان ارسال و ضمن اعلام هشدارهای لازم از آنان خواسته شد از تردد غیر ضروری در کنار رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.
علی رغم چنین هشدارهایی باز هم چه در خبرها و چه در فضای مجازی حضور مردم در کنار رودخانه ها و مسیل ها مشهود بود و عده ای بدون توجه به هشدارها برای تماشا و گرفتن عکس سلفی در این مکان ها دیده شدند که کانون خطر و بروز بحران بود، مثلا آنجا که یک جوان 30 ساله در رودخانه بازار سقوط می کند، فردی که صرفا برای تماشا به این رودخانه نزدیک شده بود، البته با حضور به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.
حال این سوال مطرح می شود که چرا عده ای از مردم نسبت به هشدار ها بی توجه هستند؟
نصرت الله علیرضایی جامعه شناس در این خصوص به پیام شهر گفته است: رفتارهای ما ایرانی ها در جریان حوادث، بی ثباتی بازار، گرانی ارز، مسکن و ... ناشی از فردگرایی افراطی است، نوعی از خودبینی، خود محوری و خودرایی که در عرصه های مختلف نمایانگر می شود.
گزارش پیام شهر از نقش کافه ها در فضای شهری با تیتر قهوه خانه گرم و روشن بود، همچون شرم از دیگر عناوین این شماره پیام شهر است.
بررسی مشاغل خانگی زنان و رویکرد دولت در حمایت از مشاغل خانگی نیز با تیتر شغل خانوادگی اجتماعی در این نشریه به چاپ رسیده است.
بحث ساماندهی زمین شقایق در شورای اسلامی شهر قزوین، سخنان شهردار قزوین با تیتر گردشگری رکن توسعه شهر است و شوک به ورزش قزوین با حذف کاراته از بازی های آسیایی از دیگر عناوین این شماره پیام شهر است.
هفته نامه پیام شهر همچنین در تیتر اول خود نیز با عنوان قزوین سیراب موضوع امکان خشکسالی شدیدتر در سال های بعد را بررسی کرده است.
هفته نامه پیام شهر نشریه رسمی شهرداری قزوین است که به مدیرمسئولی امیر رجبی و سردبیری منیژه زیرک منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.