به گزارش ایرنا در روز پربرکت 12 فروردین، حکومتی مردمی مبتنی بر اصل ولایت فقیه بر مبنای آرای اکثر مردم تثبیت شد و ملت مسلمان ایران با رای 98.2 درصدی خود نظام جمهوری اسلامی را رسما تایید کردند.
در این روز نظامی متولد شد که نور اسلام را، دگر باره نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت و ساختار جدید سیاسی و اجتماعی را در مدیریت کشور با تکیه بر دموکراسی و احترام به نظر و رای مردم به جهانیان معرفی نمود.
در این روز با تدبیر حضرت امام (ره) و رای آری مردم ایران بنیان حکومت کشور بر پایه دو اصل اساسی جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت و برگ های نوینی از خدمت رسانی به مردم در تاریخ ایران رقم خورد.

*** 12 فروردین، اوج بینش و آگاهی ملت ایران
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با اشاره به الهی بودن نظام جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت:در یوم الله 12 فروردین مردم با حضور حماسی و گسترده خود در پای صندوق های رای اوج بینش و آگاهی خود را به نمایش گذاشتند و مهر تاییدی بر پیروزی مستضعفان بر مستکبران جهان زدند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم حکومت مستضعفان و بندگان صالح را وعده کرده است و مردم بر اساس ایمان به این وعده الهی در کنار امام خمینی (ره) مقابل رژیم وابسته پهلوی قیام کرده و به پیروزی رسیدند.
خطیب نماز جمعه قزوین افزود: تاریخ انبیای الهی مشحون از مبارزه با طاغوت است چنان که خداوند نوح نبی (ع) را به مبارزه علیه طاغوت و حضرت موسی (ع) را به مبارزه علیه فرعون فرستاد .
وی با بیان اینکه نقطه عطف مبارزه با طاغوت در تاریخ، واقعه کربلا است، اظهار داشت: امام خمینی نیز انقلاب را در راستای اهداف امام حسین (ع) پیش برد و به همین خاطر شعار 'نهضت ما حسینی ، رهبر ما خمینی' برای مردم آشنا است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیش زمینه حکومت حضرت مهدی (عج) است، خاطر نشان کرد: ابتدا باید افکار و اندیشه ها برای رویت خورشید ولایت آخرین وصی از نسل پیامبران مهیا شود و انقلاب اسلامی در واقع زمینه چینی لازم برای تحقق این امر است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آینده نگری و پیش بینی های حضرت امام (ره) گفت: در آغاز مبارزات امام خمینی با رژیم پهلوی بسیاری فقدان نیرو و تجهیزات را بر ایشان خرده می گرفتند و امام در پاسخ آنان فرمود سربازان من در گهواره هستند و همان نوزادان حامی و پشتیبان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شدند.
وی افزود:زمانی انقلاب اسلامی به چهاردیواری مدرسه فیضیه در قم خلاصه می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی نهضت پایداری و مقاومت به کشور یمن ،سوریه ،لبنان،عراق و ... توسعه یافته است.
آیت الله عابدینی گفت:امروزه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد عمر با برکت خود در اوج اقتدار است و با توجه به تحولات جهانی ،آینده ای روشن تر برای انقلاب می توان تصور کرد.
وی افزود:امروزه ایران اسلامی در بسیاری از عرصه های علمی، فرهنگی و نظامی به پیشرفت های بزرگی دست یافته است و در عرصه های مختلف جزو کشور های برتر دنیا به حساب می آید .
امام جمعه قزوین اظهار داشت:مسیری که انقلاب از اولین سال پیروزی تا به امروز با تکیه بر آرای مردم طی کرده یکی از بهترین مسیرها برای نمایش مردم سالاری دینی و همچنین روحیه مجاهدت و تلاش برای تحقق ابعاد علمی و صنعتی در سطح جهان است.
وی اضافه کرد: امیدواریم ملت ایران با تکیه بر همین مسیر در صدر کشورهای دنیا قرار گرفته و سربازان خوبی را برای امام عصر به جامعه تحویل دهد.

***12 فروردین، فرصتی بی نظیر برای مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی
استاندار قزوین با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: این روز فرصت خوبی برای مرور انقلاب اسلامی و دستاورد های آن در حوزه های مختلف است چون هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می گیریم اهمیت بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت ها در حوزه های مختلف بیش تر احساس می شود.
عبدالمحمد زاهدی با تاکید بر اهمیت بازخوانی تاریخ انقلاب برای روشن سازی راه آینده گفت: مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب می تواند واقعیت های بسیاری را برای نسل های جوان آشکار کند و آنها را با تحولات کشور با پیروزی انقلاب بیشتر آشنا سازد.
وی گفت: از طرفی انقلاب اسلامی را می توان شروع دگرگونی های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور های منطقه دانست به گونه ای که امام خمینی در توصیف انقلاب از عبارت 'انفجار نور و معجزه قرن' استفاده کردند.
زاهدی اظهار داشت:برای درک واقعیت انقلاب و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، توجه به وضعیت ایران در دوران پهلوی ضروری است تا بتوان به عظمت دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی بعد از انقلاب پی برد .
استاندار قزوین خاطر نشان کرد:انقلاب اسلامی در اصل متفاوت با انقلاب های جهان و صرفا فرهنگی و دینی بود و با هدایت و رهبری امام راحل و فداکاری و پشتیبانی بی سابقه مردم به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: استقلال ،عزت، اقتدار، امنیت، قطع وابستگی به بیگانگان و پیشرفت در عرصه های مختلف نظامی ،فناوری و علمی به عنوان بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید با افتخار از آنها نام برد.
زاهدی اظهار داشت:انقلاب اسلامی به برکت مجاهدتهای مبارزان انقلابی و رای مستقیم مردم بر پایه مردم سالاری دینی به پیروزی رسیده است و امروزه نیز فرهیختگان جامعه و مسئولان نظام در قالب برنامه های مختلف باید دستاوردهای انقلاب و رشادت های شهدا و انقلابیون را برای مردم به ویژه نسل امروز و فردای میهن اسلامی تشریح کنند.
استاندار قزوین با اشاره به اهمیت وحدت در بین جامعه خاطر نشان کرد: دشمنان نظام از ابتدای شکل گیری مردم سالاری دینی در کشور تاکنون در صدد ضربه زدن به انقلاب بوده اند و باید مردم و مسئولان همچون روز 12 فروردین سال 58 نماد وحدت ملی باشند تا دشمنان نتوانند نقشه های شوم خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، عملیاتی کنند.
استاندار قزوین گفت:امیدواریم در شروع گام دوم انقلاب با رهبری ارزشمند مقام معظم رهبری و تدابیر درست دولت، تحولات جدی و اساسی را در روند انقلاب شاهد باشیم و اقدامات اساسی دستگاه های مختلف را برای محرومیت زدایی و تحقق اهداف گرانسنگ انقلاب اسلامی به نظاره بنشینیم.

***12 فروردین، سرمنشا تحولات گسترده و دستاوردهای عظیم برای ایران
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه یوم الله تاریخی 12 فروردین به عنوان نماد بصیرت و آگاهی مردم ایران در تاریخ ثبت شده است، افزود:با مشارکت 98.2 درصدی ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی در این روز زمینه تثبیت حکومت جمهوری اسلامی فراهم شد و دستاوردها و تحولات گسترده ای برای کشور ایران طی 40 سال از عمر انقلاب اسلامی رقم خورد.
حجت الاسلام و المسلمین علی قابل افزود: طی این سالها با همه کمبودها و مشکلات از جنگ تحمیلی تا تحریم ها، ایران اسلامی به دستاورد های بزرگی در بخش های مختلف دست یافت که باید آنها را بیش از پیش برای مردم تبیین کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد:انقلاب اسلامی ایران پدیده مبارکی بود که در اواخر دهه 70 میلادی و قرن بیستم ،جهان معاصر را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان روشن ساخت.
حجت الاسلام و المسلمین قابل با اشاره به دستاوردهای حکومت جمهوری اسلامی برپایه آرای مردم در 12 فروردین ماه سال 58، اظهار داشت: در عرصه سیاست، حاکمیت تفکر اسلام ناب محمدی در کشور بر پایه ولایت فقیه ،سرنگونی استبداد 2500 ساله شاهنشاهی در ایران ،ارتقای مشارکت سیاسی و حضور فعال مردم در سرنوشت خویش و به دست آوردن استقلال و آزادی به معنای خاص از جمله مهمترین دستاوردها هستند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در عرصه فرهنگی نفی مظاهر فرهنگ منحط غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی ،عمومی شدن آموزش های مختلف و ارتقای سطح علمی جامعه و همچنین ایجاد تحول روحی ،معنوی و اخلاقی در بین مردم ایران با بهره گیری از آموزه های دینی از جمله دستاوردهای هستند که در ارتقای فرهنگی جامعه موثر بوده اند.
وی افزود:از منظر اقتصادی، بازسازی اقتصاد تک محصولی، برداشتن بار از روی دوش نفت و همچنین تاکید بر اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل مهم و حیاتی همواره مطرح شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد:امروزه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار بر پایه اسلام و آرای مردم و همچنین مقاومت و ایثار در جهان زبانزد و مطرح است و باید تحت زعامت مقام معظم رهبری در ادامه برای دست یابی به آرمان ها و اهداف انقلاب گام های بلندتری را بردارد.
6101*6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.