به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد افزود: اگر فرد بیکار دارای اعتیاد در جامعه وجود دارد، بخش قابل توجهی از علت آن ما هستیم که نتوانستیم برای فرد شغل ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه خیلی از معتادان افراد کم هوشی نیستند و از ضریب هوشی بالایی برخوردارند، تصریح کرد: استعدادهای برخی معتادان بهبود یافته نباید به هدر رود و می توانیم با برنامه ریزی صحیح و جامع از آنها در مسیر شکوفایی کسب و کار و اشتغال استفاده کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین همچنین به نقش تفریحات سالم در دور ماندن جوانان از ناهنجاری هایی همچون اعتیاد،گفت: اگر زمینه تفریح سالم در جامعه فراهم نباشد ، اشخاص به سمت تفریح ناسالم می روند.
این مسئول همچنین گفت: یکی از موضوعاتی که به توانمندی معتادان بهبود یافته کمک می کند، پرداخت تسهیلات برای کسب و کار و اشتغالزایی است که البته لازم است فرد متقاضی طرح توجیهی مناسبی ارائه کند.
حبیبی تاکید کرد: معتادان بهبود یافته نباید به حال خود رها شود بلکه همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در راستای توانمندسازی این افراد و بهبودی پایدار آنها اقدام کنند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در ادامه سخنان خود به شیوه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: مواد مخدر قبلاً سنتی بود اما اکنون مواد مخدر مدرن شده است و اینجا وظیفه ماست که با شناسایی ابزار آلات جدید اعتیاد ، مبارزه مدرن و علمی را در برابر آن انجام دهیم.
وی در ادامه از اهمیت نقش مردم در مقابله با اعتیاد پرداخت و گفت: باید از ظرفیت سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در راستای مبارزه هرچه بیشتر علیه مواد مخدر بهره بگیریم و در این راستا باید نقش دستگاه ها کارگردانی و پشت صحنه باشد.
حبیبی با بیان اینکه مردم به سمن ها اعتماد بیشتری دارند،اظهار داشت: ورود دستگاه‌های دولتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید در حمایت از سمن ها متمرکز شود و نباید از ظرفیت بالای تشکلات اجتماعی غافل شویم.
وی به نقش سازنده دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تا جای ممکن باید اقدامات فرهنگی ما در دل فضاهای آموزشی به خصوص بین دانشجویان و محصلان صورت بگیرد و شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم که کنترل و نظارت اجتماعی در جامعه افزایش یابد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.