به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آئین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: وقتی قرآن می‌فرماید شهیدان زنده هستند، خبری حماسی می‌دهد و از ما می خواهد تا در مسیر آرمان‌های الهی به حرکت دربیاییم.
وی در این خصوص افزود: قرآن به انسان‌ها که نیازمند حیات معنوی هستند یادآور می شود یکی از چشمه‌های تحصیل حیات معنوی همان مسیری است که شهدا دنبال کردند و برای رسیدن به آن می‌باید راه شهدا را دنبال کنید.
امام جمعه قزوین گفت: در سطر سطر وصیت‌نامه شهدا عطر حیات معنوی را می‌توان استشمام کرد و به همین خاطر وصیت‌نامه شهدا انسان را متحول کرده و به انسان نشاط معنوی می‌بخشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه حفظ افکار، اندیشه، اخلاق و سیره شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اسـت، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و حفظ آثار شهدا بسیار مهم است اما آنچه باید در اولویت قرار گیرد حفظ افکار، اندیشه، اخلاق و سیره شهدا است.
وی اضافه کرد: وقتی پای صحبت مادر، پدر، خانواده و دوستان شهید می‌نشینیم مطالبی را بیان می‌کنند که واقعاً تماشایی و انسان‌ساز است و می‌باید ضمن حفظ آن، در جامعه ترویج شود تا شاهد رشد اخلاق و سیره شهدا در جامعه باشیم.
آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه باید برای جمع‌آوری خاطرات شهدا بسیج شویم،افزود: ‌باید از سیره حضرت زین‌العابدین (ع) و حضرت زینب (ع) تأسی بگیریم چرا که اگر دقت نظر و پایش دقیق این بزرگان نسبت به کربلای امام حسین (ع) نبود، شاید خاطره چندانی از کربلا نمی‌ماند اما امروز ریزه‌کاری‌های کربلا را ثبت و ضبط کردند و برای ما به یادگار گذاشتند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر خاطرات کربلا ثبت و ضبط نمی‌شد، نمی‌دانستیم امام حسین(ع) چه کردند و حریت و آزادگی به فراموشی سپرده می‌شد.
وی بیان کرد: ثبت خاطرات شهدا به معنای احیای جهاد، شجاعت، جوانمردی، ایثارگری، جانبازی، مقاومت، حریت و آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر و اخوت بوده و آن صمیمیتی که این عزیزان در جبهه‌ها با یکدیگر داشتند امروز جامعه به آن نیازمند است.
در این مراسم امیر سرتیپ دوم بهنام پیری به عنوان مدیرکل جدید حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین معرفی شد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.