به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید قریش موسوی روز پنجشنبه در اجلاس استانی نماز که در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: هشت دستگاه نیز عملکرد قابل قبول داشته و 13 دستگاه فعالیت کمتری در این زمینه داشته اند که به آنها تذکر داده شد.
وی افزود: باید دغدغه نماز را همه مدیران بلکه همه مسلمانان داشته باشند چون روز قیامت از همه نعمت ها به ویژه تمکن مالی و صرف آن در راه نماز سوال می شود.
موسوی ادامه داد:وضع نماز در استان مطلوب است اما در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و از مدیران انتظار می رود در نماز شرکت کرده و برای فعال کردن مساجد عضو هیات امنای آنها شوند.
این مسئول اضافه کرد: هنوز صدای اذان در مناطق شمالی شهر قزوین شنیده نمی شود و از مسئولان استان انتظار می رود برای رفع مشکل مناطق محروم از مسجد تلاش کنند.
وی افزود: در هزار و 500 مدرسه استان هزار و 200 نماز جماعت برپا می شود و 515 نمازخانه بالای 40 متر در مدارس استان وجود دارد ولی 182 مدرسه استان فاقد نمازخانه هستند.
موسوی ادامه داد: انقلاب اسلامی در آستانه چلمین سالگرد پیروزی ، دستاوردها و برکات فراوانی داشته است که از جمله آنها برگزاری حدود 73 هزار نماز جماعت در مدارس کشور است.
وی افزود: برگزاری چهار هزار و 500 نماز در سطح بیمارستاها و دانشگاه ها،تاسیس سه هزار مسجد، نمازخانه و سکوی نماز در راه های مواصلاتی استان و اجرای طرح منزلت نماز در پادگان ها از جمله برکات انقلاب و ستاد اقامه نماز است.
این مسئول یادآور شد: در مدارس استان نیز 2 هزار و 115 نماز جماعت برگزار می شود که در 320 مورد آنها توسط امام جماعت و مابقی توسط فرهنگیان اقامه می شوند.
وی گفت: 79 نمازخانه و مسجد بین راهی در استان فعال است و حدود 141 روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاها در خدمت نماز هستند.
وی با اشاره به فعالیت های این ستاد در استان گفت: مشارکت در اعتکاف و جشن تکیلف روز اولی ها،برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای 6 هزار و 500 دانش آموز در مدارس، نشست های والدین با سه هزار و 900 نفر، برگزاری نشست دانشجویی، دوره های نماز در دانشگاه فرهنگیان برای آموزش 651 دانشجو معلم، تربیت 50 مربی برای مرکز پاسخگویی، آموزش فضای مجازی برای 240 نفر، طرح سلامت برای آموزش 150 پرستار در بیمارستانها، دوره آموزش مربیان مهدکودکها برای 140 نفر و مشارک در اعزام دانش آموزان به مشهد در 25 کاروان از جمله این اقدامات بوده اند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.