به گارش ایرنا، قاسم بهرامی روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی در خصوص این رویداد برگزار شد،افزود: این رویداد در محورهای پوشش بیمه ای، قوانین، مقررات و فرایندها، نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت برگزار می شود.
وی اضافه کرد: رویداد هم اندیشی بستری برای طرح و ظهور ایده های نو و حمایت از نوآوران در عرصه بیمه سلامت است که مخاطبان آن را اساتید و دانشجویان، پزشکان و متخصصان، کارکنان بیمه سلامت، کارکنان مراکز تشخیصی و درمانی، کارکان دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت تشکیل می دهند.
بهرامی با بیان اینکه جوایز ارزشمندی برای این حوزه در نظر گرفته شده است،اظهار داشت: بر این اساس از عامه مردم و دانشگاهیان، اصحاب رسانه، پزشکان و کارکنان بیمارستان ها دعوت می شود نظرات و پیشنهادهای خود را در قالب مقاله ارایه دهند.
وی ادامه داد: علاقمندان جهت ثبت و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت رویداد به نشانی SHAREIDEA.IHIO.GOV.IR مراجعه کنند.
بهرامی اظهار داشت: ایده های جمع آوری شده از سطح کشور توسط کارشناسان و اساتید و نمایندگانی از مجلس و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد تا مسایل و مشکلات در حوزه بیمه ای برطرف شود.
وی در ادامه از تحت پوشش قرار داشتن حدود 500 هزار نفر از مردم استان قزوین در بیمه سلامت خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 350 هزار نفر دارندگان بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی هستند که به طور رایگان از خدمات این سازمان استفاده می کنند.
به گفته بهرامی در این سازمان دفترچه بیمه خویش فرما، یعنی بیمه ایرانیان با 50 درصد تخفیف صادر و دارندگان آن می توانند بدون سیستم ارجاع به بخش های درمانی مراجعه کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در مسیر ارایه خدمات خود دارای نواقصی است که در حال رفع کردن آن هستیم، گفت: به طور نمونه در بحث پوشش بیمه ای 120 هزار نفر در قزوین از چند دفترچه به صورت همزمان استفاده می کردند که با بررسی های ما این موضوع در حال پیگیری است و این هم پوشانی ها را به صفر رساندیم.
مدیرکل بیمه سلامت قزوین افزود: این اداره کل ماهانه 120 میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت می کند اما در آمد آن از حق بیمه ها ماهانه 20 میلیارد ریال است که مابه التفاوت آن را باید با اعتبارات دولتی جبران کند.
وی در ادامه از تسویه حساب بدهی بیمارستان های دولتی و خصوصی استان تا مهر امسال و همچنین داروخانه ها تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: با وجود محدودیت اعتباری تلاش شده تا بدهی ها در زمان کمی پرداخت شوند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.