به گزارش ایرنا، اکبر ایرانخواه سه شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به نوسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین از اواخر سال گذشته اضافه کرد: از کل 90 سازمان اتوبوسرانی در شهرهای کشور هفت شهر از جمله قزوین اقدام به خرید اتوبوس های جدید کردند به طوری که در حال حاضر 80 درصد اتوبوس های فرسوده از ناوگان اتوبوسرانی قزوین خارج شدند.
ایرانخواه با بیان اینکه از اواخر سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس خریداری و 50 دستگاه اتوبوس دیگر نیز بهسازی شدند، ادامه داد: تا اسفندماه سال جاری تمام اتوبوس های تولید زیر سال 85 در شهر قزوین جمع آوری خواهند شد.
وی همچنین گفت: تا روز شوراها در اردیبهشت ماه سال آینده، 10 دستگاه اتوبوس جدید دیگر نیز خریداری خواهد شد.
ایرانخواه یادآور شد: سالانه 30 میلیون مسافر به وسیله 220 دستگاه اتوبوس شهری‌ این سازمان جا به جا می شوند.
این مسئول شهرداری قزوین گفت: در سال جاری کرایه تمام شده 2هزار و 100 تومان برای هر فرد بوده اما با مصوبه شورای اسلامی شهر مسافر420 تومان از مبلغ را پرداخته و هزار و 700 تومان آن یارانه است که سازمان می پردازد.
ایرانخواه با اشاره به نصب ایستگاه های جدید اتوبوس در قزوین، ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این ایستگاه ها نصب و 36 ایستگاه دیگر در طی 20 روز آینده جانمایی شده و تا پایان سال نیز تهیه و نصب تمام این ایستگاه ها به اتمام می رسد.
وی در ادامه با اشاره به خدمات این سازمان در ایام اربعین نیز گفت: در اربعین امسال هزار و 300 زائر حرم امام حسین(ع) از سراسر کشور با 600 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اعزام شدند و برای نگه داری اتوبوس ها نیز 30 مکانیک از قزوین ، همراه سازمان اتوبوسرانی بودند.
اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست پس از شنیدن سخنان مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این نشست با تقدیر از خدمات سازمان اتوبسرانی در سال جاری گفت: یکی از کارهای جدید این سازمان راه اندازی اتوبوس گردشگری بود که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و پیشنهاد می کنم تعداد آن به بیش از یک دستگاه افزایش یابد.
مهدیه سادات قافله باشی همچنین از این سازمان خواست از ظرفیت داخل اتوبوس ها به منظور ارایه کتاب و پوستر در زمینه حقوق شهروندی و آموزش مردم استفاده کند.
محسن حق شناس دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: شهروندان درخواست دارند ساعت فعالیت های اتوبوس های درون شهری نیم ساعت افزایش و تا ساعت 20 و 30 دقیقه ادامه داشته باشد.
وی افزود: قراردادن کتاب های جیبی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه نیز از دیگر موارد پیشنهادی به سازمان اتوبوسرانی است.
سعید دقیقی دیگر عضو شورا نیز از انتقادات برخی شهروندان از زمان طولانی انتظار برای رسیدن اتوبوس در ایستگاه ها خبر داد و خواستار اصلاح آن شد.
در پایان این نشست از مدیرعامل و جمعی از معاونان و کارکنان سازمان اتوبوس رانی شهرداری قزوین برای ارایه خدمات در اربعین حسینی (ع) تقدیر شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.