نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران ازتاریخ 9 تا 18آبان ماه در دانشگاه بصره عراق برگزار شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در این نمایشگاه تعداد 45 غرفه به موسسات وناشرین داخلی و15 ناشر عراقی اختصاص یافته بود که با ارائه هزاران جلد کتاب و محصولات فرهنگی مورد استقبال بازدیدکنندگان عراقی،خصوصا دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار گرفت. به منظور آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان با آثار حضرت امام خمینی(ره)غرفه ویژه ای تحت عنوان غرفه آثار امام خمینی،ولایت و مهدویت اختصاص یافت.
در این غرفه حدود 300 عنوان کتاب به تیراژ 8000 جلد و1000 عدد CD بروشور،7000 پوستر،1500 عدد پلاک سینه مربوط به امام خمینی،مقام معظم رهبری و موضوع مهدویت ارائه شد.بخش عمده غرفه فوق مربوط به آثار منتشر شده توسط موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی(س) در خصوص آثار حضرت امام خمینی(ره)بود که به صورت تخفیف ویژه بالای 50 درصد و یا هدیه تقدیم بازدیدکنندگان گردید ودر موضوع ولایت و مهدویت نیز بیش از 1000 جلد کتاب و نشریه اهداء شد.
در غرفه آثار امام خمینی،ولایت و مهدویت،میز گفت و گو و پرسش و پاسخی با حضور دو نفر از کارشناسان درباره مساله هسته ای ایران، موضوع ولایت فقیه، مسائل داخلی ایران و چگونگی تحقق دموکراسی برگزار شد.
براساس این گزارش در دقایق اولیه مراسم افتتاحیه یکی از روحانیون شهر بصره که از اساتید دانشگاه وحوزه علمیه بودند به آقای دریس که مترجم و مجری مراسم بود متذکر شدند:"حتما نثار روح حضرت امام اعلام قرائت فاتحه نمائید اگر امروز ما در اینجا گرد آمده ایم به برکت امام می باشد ایشان ولی نعمت ما هستند واگر نثار روح مطهر ایشان از پشت تریبون اعلام فاتحه نشود بنده جلسه راترک می کنم"و پس از تاکید و اصرار ایشان با اعلام مجری پس از نواختن سرود ملی دو کشور همه حاضرین در مراسم به احترام امام (ره)ایستادند و فاتحه قرائت نمودند.
حضور تعدادی از دانشجویان در مقاطع لیسانس،فوق لیسانس و دکترا از نکات بسیار جالبی بود که موضوع رساله های خود را در مورد امام راحل،جمهوری اسلامی،روابط ایران و جهان،مسئله هسته ای ایران و ... قرار داده بودند و در خواست راهنمایی و معرفی منابع بود که در حد توان مساعدت می شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.