محمد علی شمشیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش این تسهیلات در توسعه استان و ایجاد اشتغال افزود: بیش از 665 میلیارد ریال از این تسهیلات به بخش تولید و افزون بر 316 میلیارد ریال نیز به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت شده است.
وی، یکی از اولویت های این بانک در جهت سیاست های دولت را، پرداخت تسهیلات برای کمک به رفع موانع تولید برشمرد و ادامه داد: علاوه بر تسهیلات پرداخت شده، هم اینک چندین طرح نیز در مرحله انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات و چندین طرح نیز در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد.
شمشیری با اشاره به کسب رتبه نخست رشد منابع توسط این بانک در فارس تصریح کرد: بنا به اعلام کمیسیون هماهنگی بانک های استان، بانک سپه در 6 ماه نخست امسال توانست با 2 پله صعود در بین سایر بانک های استان در زمینه رشد سپرده ها جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد.
دولت تدبیر و امید با هدف کمک به احیای صنایع کوچک و متوسط که با ظرفیت کمتر از توان تولید در حال فعالیت هستند و یا در شرایط غیرفعال قرار دارند و همچنین برای به ثمر نشستن طرح ها با پیشرفت فیزیکی بالا، طرح تسهیلات رونق تولید را با همکاری بانک ها در دستور کار دارد.

**رشد 37 درصدی منابع بانک سپه در فارس
مدیر شعب بانک سپه منطقه فارس، با اشاره به رشد 37 درصدی منابع این بانک در استان ادامه داد: بر این اساس، منابع بانک از مبلغ 22 هزار میلیارد ریال در آذرماه 95 به حدود 31 هزار میلیارد ریال در پایان مهرماه امسال رسید که این رشد بیانگر برنامه ریزی و کوشش کارکنان این مجموعه و موفقیت در کسب رضایت مشتریان به عنوان یکی از سیاست های کلان بانک سپه است.
شمشیری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: مجموعه مدیران و کارکنان این بانک تمام کوشش خود را در جهت خدمت رسانی بهینه و مطلوب به فعالان اقتصادی و مشتریان بکار بسته اند و با تمام توان در جهت کمک به رونق اقتصادی فارس و تحقق اهداف شعار سال گام بر می دارند.

**پرداخت بیش از 6 هزار و 600 فقره وام قرض الحسنه ازدواج
مدیر شعب بانک سپه منطقه فارس، با اشاره به پرداخت 6 هزار و 604 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در فارس توسط این بانک طی سال های 95 و 96 گفت: این بانک موفق شد که سال گذشته 2 هزار 314 فقره تسهیلات ازدواج و از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار هزار و 290 فقره از این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کند.
او افزود: پرداخت این تعداد تسهیلات به ارزش 667 میلیارد ریال در جهت اجرای طرح ضربتی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج انجام گرفته و بانک سپه در تمام نقاط استان آمادگی دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن پس از ثبت نام متقاضیان، نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام کند.
شمشیری ادامه داد: علاوه بر این، بانک سپه منطقه فارس در جهت کمک به رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر، از ابتدای سال 95 تاکنون بیش از 110 فقره تسهیلات قرض الحسنه درمان، رفع احتیاجات ضروری و تحصیلی به مبلغ بیش از 2 میلیارد ریال و همچنین 203 فقره تسهیلات خرید مسکن خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به مبلغ بیش از 133 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی درباره پرداخت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده هم گفت: بر این اساس این بانک تاکنون با پرداخت تسهیلاتی به ارزش 179 میلیارد ریال در بازسازی 741 واحد مسکونی فرسوده شهری مشارکت داشته و بیش از 87 میلیارد ریال تسهیلات نیز به ساخت 464 واحد مسکن روستایی اختصاص داده است.
مدیر شعب بانک سپه استان فارس اظهار کرد: همچنین این بانک از دیماه سال 95 تاکنون هشت هزار و 380 فقره تسهیلات خُرد در قالب کارت اعتباری به ارزش یک هزار و 450 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
او افزود: بانک سپه همچنین بیش از 80 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان فارس قرار داده است.

**آماده ارائه خدمات به بخش های مختلف اقتصادی استان هستیم
وی، ضمن اعلام آمادگی این بانک برای ارائه خدمات به مجموعه ها و شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی در جهت اهداف اقتصادی افزود: بانک سپه با حمایت از برخی پروژه های بزرگ صنعتی فارس مانند پتروشیمی های فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب، کارخانه های سیمان و دیگر طرح ها گام های مهمی در جهت توسعه بخش های صنعت و معدن، کشاورزی، بازرگانی، مسکن، ساختمان، خدمات و صادرات و واردات برداشته است.
شمشیری، با اشاره به رشد 40 درصدی تسهیلات پرداختی به بخش های مختلف اقتصادی استان گفت: مانده تسهیلات اعطایی این بانک در پایان شهریور ماه امسال بالغ بر 9 هزار و 751 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با پایان سال 94 رشد بیش از 40 درصدی را نشان می دهد.
وی، ضمن تاکید بر همراهی بانک سپه با سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید افزود: بیش از 43 درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک سپه در استان فارس به تولید در بخش صنعت و معدن و کشاورزی اختصاص یافته است.

**رفع تحریم ها زمینه ساز گسترش ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی شد
مدیر شعب بانک سپه منطقه فارس، با اشاره به آمادگی این بانک برای ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی استان افزود: رفع تحریم های ظالمانه کمک کرد که با فعال شدن شعب و کارگزاری های خارج از کشور بتوانیم خدمات ارزی مناسبی به فعالان اقتصادی و مشتریان ارائه دهیم.
شمشیری تصریح کرد: تعداد گشایش اعتبار اسنادی و حواله های ارزی در سال 95 نسبت به سال 94 بیش از 276 درصد رشد داشته که از نظر مبلغ رشد 175 درصدی را نشان می دهد.
وی، با اشاره به رشد شاخص های بانکداری الکترونیک در بانک سپه افزود: این بانک افزایش خدمات و تراکنش های بانکداری الکترونیک که به کاهش هزینه های اجتماعی بسیار کمک می کند را با جدیت دنبال می کند.
او گفت: بر این اساس، تعداد پایانه های فروشگاهی این بانک در استان هم اینک با رشدی در حدود 11 درصد نسبت به سال گذشته از مرز 20 هزار دستگاه گذشته است و تعداد دستگاه های خودپرداز فعال این بانک در استان نیز به 180 دستگاه رسیده است.
وی، ساخت 2 باب مدرسه در استان فارس و تحویل آن به سازمان نوسازی مدارس و همچنین کسب رتبه برتر در رعایت حقوق شهروندی و اقامه نماز را از دیگر اقدامات و موفقیت های این بانک برشمرد.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.