شهردار منطقه یک شیراز با اعلام این مطلب گفت: طبق قانون، هرگونه ساخت وساز در باغ های قصردشت ممنوع است و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 17 مورد رای کمیسیون ماده 100 درخصوص تخلفات در حوزه باغ های قصردشت اجرا شده که آرای اجرا شده بیشتر در خصوص تخریب، پلمپ یا بازگشت به حالت اولیه باغ ها توسط متخلفان بوده است.
اسماعیلی افزود: در طول این مدت در 27 تا 28 مورد نیز توانستیم از تخلفات در حوزه ساخت وساز در باغ ها جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از پروژه های ما که این هفته آماده بهره برداری است، فاز دوم باغ هنر است که با افتتاح آن، مساحت باغ هنر شیراز 5/2 برابر شده و به حدود 3 هکتار می رسد.
شهردار منطقه یک شیراز ادامه داد: تاکنون چندین باغ در منطقه تبدیل به باغ پارک شده و تعدادی دیگر نیز هنور در دست اجراست که از آن جمله می توان به تبدیل باغ فرزانه به باغ اردیبهشت و ساخت باغ پارکهای چوگیا، باغ جنب مرکز درمانی ام.آر.آی و باغ پارک رویا در بولوار چمران اشاره کرد.
اسماعیلی اضافه کرد: همچنین طی این مدت 2 راه سلامت ویژه پیاده روی شهروندان، یکی در کوچه 28 خیابان همت شمالی و دیگری به عنوان پیاده راه سلامت بهشت در کوچه باغ های قصردشت به اجرا درآمده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.
شهردار منطقه یک شیراز گفت: یکی دیگر از پروژه های ما که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید فاز دوم پارک بعثت است که در 4 هکتار در حال اجراست و با افتتاح آن، مساحت این پارک دوبرابر می شود.
وی اضافه کرد: فاز دوم پارک بعثت شامل زمین های ورزش، پیست های دوچرخه سواری و پیاده روی است که ساخت زمین ورزش های تخصصی مانند گلف و تنیس به پیمانکاران تخصصی این ورزش ها سپرده می شود.
اسماعیلی از اجرای چندین پروژه ساماندهی پیاده روهای سطح منطقه و آسفالت معابر نیز خبر داد و گفت: رویکرد ما در اجرای پروژه ها در منطقه یک، انسان محور است و در حال حاضر تعداد زیادی پیاده رو در حال ساماندهی و تعدادی فضای عمومی شهری نیز در حال اجراست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670018
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.