به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این  پروژه شامل بخش همودیالیز با زیربنای 5000مترمربع و 80 تخت اسکلت فلزی 4 طبقه که با همت عالی رضا ابراهیمی و کمک سایر نیکوکاران و هیئت امناء مرکز، در سال 1386 به بهره‌برداری رسید. این واحد با تجهیزات پیشرفته پزشکی، خدمات درمان، دارو و غذا رفت و آمد بیماران را به عهده گرفته است.

ساختمان اصلی بیمارستان پس از خاکبرداری در سال 87 شروع شده که 65000 مترمربع زیربنا و دارای حدود 600 تخت بیمارستانی است.

مرکز طبی تصویری (رادیولوژی مجهز و کامل، انژیوگرافی،سی تی اسکن-ام آر آی،فلوراسکوپی، سونوگرافی، مموگرافی،پرتو درمانی اشعه گاما)، آزمایشگاه‌های مجهز ، 10 اتاق عمل مجهز- 64 تخت مراقبت‌های ویژه داخلی و جراحی و قلب- بخش‌های بستری داخلی و عمومی با 60 تخت بستری جراحی پیوند اعضاء با 64 تخت،18 سوئیت ویژه،بخش زنان زایمان و اطفال،12 دستگاه آسانسور نفربر و تخت برسیستم سرمایش و گرمایش،تهویه مطبوع مرکزی با فیلترهای مخصوص و ضد میکروب-هوارسان فن کوئیل دیگ‌های بخار و چیلز جذبی برای راهبری سامانه. همچنین یک پلی کلینیک در جوار بیمارستان به مساحت 17000 متر مربع به منظور پیشگیری و درمان اولیه پیش‌بینی شده است.

مرحله دیگر طرح شامل فضاهای آموزشی،رفاهی دانشگاه بوعلی سینا شامل دانشکده‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی، مرکز همایش‌های بین‌المللی 1000 نفره، محل اقامت همراه بیمار ،محل اقامت  برای بیماران، محل سکونت کارکنان، رزیدنت‌ها و مسجد به همراه مجموعه و سالن ورزشی است.

هدف نهایی این مرحله غیر از اهداف درمانی بیماران عمومی، به طور ویژه برای پیونداعضاء و آموزش کادر قوی و مستعد درکل کشور و انجام پژوهش‌های لازم در زمینه گسترش علم و آگاهی و کسب مدارج جدید در درمان و پیوند اعضاء است.

از نقطه نظر راهبردی نه تنها پوشش درمانی و علمی-تحقیقاتی کشورهای منطقه خلیج فارس بلکه کل منطقه خاورمیانه مورد هدف این مرکز است. این مرکز هماهنگی و تبادل اطلاعات علمی با کلیه مراکز علمی تحقیقاتی جهان خواهد داشت .

ساختمان اصلی نیز شامل 4 بلوک در 4 الی 10 طبقه و ارتفاع حدود 45 متر است که یک بیمارستان عمومی بوده و در زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی، به ویژه «پیوند اعضاء و تحقیقاتی پژوهشی، خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623605
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.