اداره کل منابع طبیعی استان فارس اعلام کرد: بزرگترین باند قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان شیراز شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان فارس از شناسایی مافیای قاچاق چوب و زغال در اراضی ملی شهرستان شیراز خبر داده و اعلام کرده که سرکرده این باند را دستگیر کرده اما به شمار دیگر اعضای دستگیر شده اشاره نکرده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز افزوده است: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی قاچاقچیان خرید و فروش چوب و هیزم درختان جنگلی بلوط به دام افتادند.

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل و قاچاق چوب و هیزم جنگلی در شهرستان شیراز ، هماهنگی های لازم با عوامل قضایی انجام شد و در نهایت با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی طی عملیاتی نامحسوس انبار چوب و هیزم جنگلی دپو شده کشف شد و عاملان اصلی باند قاچاق چوب به سرکردگی آقای ( ح - ر ) شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اظهار داشت: در این راستا بیش از هشت تن چوب جنگلی بلوط کشف و ضبط شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز اضافه کرد: متخلفان با تعدادی خودرو سواری اقدام به حمل و انتقال چوب و هیزم های جنگلی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های مجاور به منطقه گویم شیراز کرده بودند که با تلاش ماموران منابع طبیعی شهرستان شیراز شناسایی و به دام قانون افتادند. 

رضایی گفت: بر اساس مواد ٤٢ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، قطع نهال و درخت و نیز حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی بدون مجوز حمل ممنوع است و مرتکبین این عمل مجازات می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.