حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه خداوند می‌فرماید دنیا دار مکافات است و مردم را با حوادث تلخ و شیرین امتحان می‌کنیم، اظهار داشت: یکی از اتفاقات تلخ حادثه‌ای است که این روزها هر کسی به نحوی درگیر امتحان خداوند است و مهم‌ترین پیام دین‌ما در این روزگار و وضعیت که در آن به سر می بریم این است که دست همکاری به هم بدهیم و احساس مسئولیت کنیم.

وی افزود: در قبال خود و اعضای خانواده، همشهریان و هم وطنانمان احساس مسئولیت کرده و این قطع حلقه ارتباطی دوای درد همه ما است.

وی بیان کرد: اگر که در یک مجموعه و اجتماع مردم تصمیم بگیرند که یک مدت کوتاه مثلاً یک یا دو هفته واقعاً ارتباط‌شان را با بیرون قطع کنند به احتمال زیاد آن اجتماع، حلقه ارتباطی را قطع می‌کنند و شهر و دیارشان از ویروس خبیث و دشمنی که تمامیت زندگی ما را هدف قرار داده پاک می‌شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه لازم است از کسانی که در خانه مانده‌اند و همکاری کرده تشکر کنم، گفت: رعایت نکات بهداشتی وظیفه همه ما است و از اوجب واجبات بوده و در وضعیت فعلی حفظ سلامتی خود و هم وطنان است.

وی ادامه داد: لازم است آن را جدی بگیریم و تا آنجا که ممکن است در اجتماعات حاضر نشویم مگر اینکه مجبور باشیم.

مدبر بیان کرد: از تمام کسانی که شب و روز در این زمینه فعال هستند اعم از مجموعه علوم پزشکی جهرم، پزشکان، پرستاران و تمام کسانی که در بیمارستان‌ها شب و روز تلاش می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه از بسیج، سپاه، نیروهای نظامی، انتظامی و از همه کسانی دیگری که در این زمینه فعال هستند، تشکر می‌کنم، بیان کرد: دیر یا زود این وضعیت هم سپری می‌شود و پیام بزرگان دین را فراموش نکنید که فرمودند «ارحم ترحم» به همدیگر رحم کرده تا خداوند هم به شما رحم کند.

وی توصیه کرد: کارگران روزمزد، کسبه، بازاریان، مستأجران و نیازمندان را فراموش نکنید و امروز روز ایثار و احساس مسئولیت است و قطعاً اگر خداوند ببیند ما به هم رحم کردیم او هم به ما رحم می‌کند.

مدبر بیان کرد: امیدواریم که جشن پاک شدن کشورمان از این ویروس خطرناک هم طولانی نباشد و هر چه سریع‌تر این وضعیت به پایان برسد.

وی با بیان اینکه از کسبه و بازاریان که اقدام به تعطیلی مغازه‌ها و واحدهای صنفی خود کردند صمیمانه سپاسگزاریم، گفت: امیدوارم خداوند ایثار و فدارکاری که انجام دادند را جبران کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1383271
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.