موضوع تغییر کاربری این باغ‌ها که پیشنهاد دهنده آن شهرداری شیراز بود در نشست شنبه (سی‌ام آذرماه) شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس مطرح شد.

عنوان طرح تغییر کاربری باغ‌های قصردشت به تثبیت کاربری مسکونی تغییر یافته و در توضیحات ذیل طرح تغییر کاربری پنج باغ در شیراز آمده که این اراضی در جبل دراک شیراز و گروه پنج حوزه استحفاظی باغ‌های قصردشت واقع شده است.

در این نشست همچنین مطرح شد که در حال حاضر هیچ درختی در این اراضی وجود ندارد و در نهایت مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف با تغییر کاربری این پنج باغ موافقت کردند.
در جلسه پیشین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس نیز با تغییر کاربری ۱۳ باغ از باغ‌های گروه پنج شیراز موافقت شد.

تغییر یا تثبیت فرقی ندارد

سایه لایحه بودجه ۹۹ بر شورای برنامه‌ریزی

موضوع لایحه بودجه سال ۹۹ بخش زیادی از نشست امروز (سی‌ام آذرماه) شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس را به خود اختصاص داد.

استاندار فارس، شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس گفت: دولت تدبیر و امید با وجود سختی‌های فراوان اصلاح ساختار بودجه سال ۹۹ را در دستور کار خود قرار داده است.

عنایت الله رحیمی افزود: پایه‌های اصلی بودجه سال ۹۹ را درآمدزایی پایدار، هزینه کار کرد، توسعه، عدالت و اصلاح نظام بودجه‌ریزی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بر مبنای اصلاح ساختار بودجه،دولت در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بر مبنای برنامه محوری حرکت خواهد کرد.

رحیمی اضافه کرد: سهم فروش نفت در تامین بودجه سال آینده کاهش یافته و سهم نظام مالیاتی در آن افزایش پیدا کرده است و بر این اساس، سازمان امور مالیاتی باید جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد تا در نتیجه آن بخشی از بودجه تامین شود.

استاندار فارس تاکید کرد: گفتمان و شفاف سازی در خصوص لایحه بودجه سال ۹۹ از هم اکنون باید انجام شود تا اجرای آن در آینده با مشکل مواجه نشود.

وی اظهار داشت: در بودجه سال آینده، اولویت زمان‌بندی طرح‌های عمرانی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه بیشتر اعتبارات طرح‌هایی تامین شده که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و احتمال تکمیل آنها در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ وجود دارد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید ظرفیت‌های قانون بودجه را در نظر داشته باشند تا بهره‌وری آنها از این بودجه مطلوب‌تر باشد و دانشگاه علوم پزشکی فسا و جهرم باید بیشتر این موضوع را مدنظر قرار دهند.

رحیمی ادامه داد: دهه فجر ۹۸ و سفر رییس جمهوری در دی‌ماه امسال را پیش رو داریم و با توجه به این ۲ مناسبت، باید همه دستگاه‌های اجرایی فارس پروژه‌های عمرانی آماده افتتاح خود را اطلاع دهند و برای تکمیل آنها در اسرع وقت بکوشند.

بودجه ۹۹ فارس ۳۴ درصد افزایش داشته است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این نشست گفت: سهم این استان از لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال است که این رقم در سال ۹۸ حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

حسن نوروزی افزود: اعتبارات استان فارس در لایحه بودجه سال ۹۹ حدود ۳۴ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است و این در حالی است است که رشد متوسط استان‌ها در این مورد ۱۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز برای تکمیل فاضلاب ۶ شهر استان فارس شامل، آباده، داراب، سپیدان، فسا، نی‌ریز و فیروزآباد در بودجه سال ۹۹ دیده شده است.

به گفته نوروزی، برای تکمیل پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان نیز در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان و راه آهن یزد - اقلید نیز ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس همچنین بیان کرد: اعتبارات ملی عمرانی این استان در لایحه بودجه سال آینده از ۶۸۱ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۶۸۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.

رونمایی از سامانه آماری

در ادامه این نشست، از ژئوپورتال زیرساخت داده‌های مکانی استان فارس نیز رونمایی شد.

این سامانه در راستای تکالیف نظام ملی آمار کاربرد دارد و همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس باید ظرف یک سال، اقدام به اجرای زیرساخت مورد نیاز آن و همچنین بارگذاری اطلاعات در این سامانه کنند.

همچنین این سامانه برای اجرای نظام آماری ثبتی مبنا ایجاد شده و اطلاعات توصیفی را به صورت مکانی نشان می‌دهد و موجب می‌شود که تصمیم‌گیران، اطلاعات آماری دقیق‌تری برای اتخاذ تصمیم در اختیار داشته باشند.

آمار محرمانه دیگر معنا ندارد

استاندار فارس پس از رونمایی این سامانه گفت: اطلاعات درون حاکمیتی دیگر نباید زیاد محرمانه باشد.

رحیمی عنوان کرد: در حال حاضر ماهواره‌هایی در اختیار کشورها قرار دارد که حتی اطلاعات زیر زمین را هم می‌توانند با استفاده از آن به دست آورند.

وی ادامه داد: اطلاعات فیزیکی و کالبدی دیگر در سطح دنیا محرمانه باقی نخواهد ماند و چه بهتر که دستگاه‌های مختلف این اطلاعات را برای بارگذاری در سامانه ژئوپورتال زیرساخت داده های مکانی استان فارس بارگذاری کنند تا مسوولان در زمان‌های مورد نیاز با توجه به این اطلاعات تصمیم‌گیری کنند.

رحیمی اضافه کرد: در حالی که تمام اطلاعات فیزیکی و ساختمانی فضاهای شهری و ... را می‌توان از موتور جستجوگر "گوگل ارت" به صورت دقیق به دست آورد اما برخی دستگاه‌ها و به ویژه پادگان‌های نظامی از دادن این اطلاعات برای اقدامات مورد نیاز این استان خودداری می‌کنند.

مقرهای انتظامی حاشیه شیراز تقویت شود

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه امنیتی این استان نیاز است که مقرهای انتظامی و نظامی را در مناطق حاشیه‌ای شهرها به ویژه شیراز تقویت کنیم.

رحیمی افزود: ریاست شورای تامین شهرستان‌های این استان و به ویژه شیراز، تقویت نهادهای انتظامی در نقاط حاشیه‌ای شهرها را مدنظر قرار دهند.

شیراز در شاخص توسعه عقب مانده است

فرماندار شهرستان شیراز نیز در این نشست بیان کرد: این شهرستان در شاخص‌های توسعه‌ای به ویژه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بهداشت و درمان به نسبت سایر نقاط استان فارس و کشور عقب مانده است.

محمدرضا امیری افزود: تنها ۱۸ مدرسه در ناحیه ۴ شیراز باید تخریب شود و عمر این مدارس بین ۵۰ تا ۷۰ سال است.

وی ادامه داد: می‌کوشیم از بودجه بعضی دستگاه‌های شهرستان شیراز کاسته شده و این اعتبارات به طرح‌ها و بخش‌های مورد نیاز و اولویت‌دار اختصاص داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.