رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث بزرگترین پایانه بار کشور در زمینی به مساحت 113 هکتار در ابتدای جاده نیروگاه سیکل ترکیبی این کلانشهر خبر داد و گفت: این پایانه که احتمالا 60 درصد آن به پارکینگ خودروهای سنگین اختصاص داده خواهد شد تا سه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

عبدالجلیل شریفی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس ، با اشاره به وضعیت خاص دروازه قرآن و ظرفیت بارگیری خودروهای سنگین در پایانه بار قبل از این ورودی، بیان کرد: تقاضای واگذاری هفت هکتار از پایانه اکبرآباد برای احداث توقفگاه و تبدیل عمده بار به خرده بار طی مکاتبه با ادارات مربوطه انجام شده و منتظر طی فرایندهای اداری آن هستیم.

وی افزود: با زمانبندی پیش‌بینی شده، مقرر شده تا  5 سال آینده چهار پایانه بار برای چهار خروجی شهر شیراز ساخته شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه مطالعه راه‌اندارزی این پایانه‌ها توسط دانشگاه شیراز در قالب طرح حمل و نقل انجام شده، عنوان کرد: اولویت ساخت این توقفگاه‌ها به ورودی شیراز از سمت پل فسا و مجاورت حاده نیروگاه سیکل ترکیبی اختصاص داده شده است.

شریفی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این توقفگاه و در آینده دیگر توقفگاه‌های شیراز تبدیل عمده بار به خرده بار، ایجاد مجتمع تعمیرگاهی و مجتمع رفاهی است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده بخشی از این توقفگاه پس از بهره‌برداری به راننده‌های مقیم شیراز اختصاص داده شود و برای آنها نیز سند ماکلیت صادر خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه پس از گذشت دو سال و نیم، هفته آینده موفق به دریافت مجوز ساخت این پایانه شدیم، یادآور شد: این پایانه در سه فاز پیش‌بینی شده که تا سال 1402 به اتمام برسد.

شریفی همچنین تصریح کرد که تا پایان امسال دیوارگذاری و سال آینده توقفگاه این پایانه ساخته خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.