به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) شیراز، فرزندان شهید شجاعت علمداری از مدافعان حرم اهل بیت (ع) و شهیدان اکبر عبدالله نژاد و نصیری بیان از شهدای مدافع امنیت و اقتدار ایران اسلامی در این آیین که همزمان با اول مهر و بازگشایی مدارس صورت گرفت، توسط برخی مسئولان این ناحیه سپاه و آموزش و پرورش در بدو ورود به مدرسه مورد استقبال قرار گرفتند.
در آیین آغاز سال تحصیلی که همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس در یک دبیرستان شاهد شهر شیراز برگزار شد، همچنین به همین مناسبت از فرزندان شهدا و همچنین برخی ایثارگران دفاع مقدس تجلیل شد.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) شیراز پس از به صدا درآوردن زنگ آغاز سال تحصیلی در این مدرسه در سخنانی گفت: حرکت نمادین کارکنان این ناحیه سپاه در سالروز بازگشایی مدارس برای احترام به خانواده و فرزندان معظم شهدای عرصه امنیت و اقتدار، شهدای مدافعان حرم و جانبازان و رزمندگان نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
سرهنگ محمد جعفر دوستدار ضمن ادای احترام به خانواده معظم شهدا و جانباز حاضر در جمع دانش آموزان، با بیان این که 'قهرمانان واقعی شهدا هستند'، اظهار داشت: امروز اقتدار و امنیت موجود را مرهون زحمات افرادی است که جانشان را به عنوان بهترین هدیه در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم به نظام و انقلاب اسلامی نموده و می نمایند.
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز در ادامه حادثه تروریستی شهر اهواز که به شهید و مجروح شدن شماری از هموطنان منجر شد را محکوم کرد و گفت: اگر شهدای مدافع حرم نبودند حادثه 10 دقیقه ای روز شنبه را ضرب در زمان جنگ با داعش در خارج از مرزها می کردیم و اینجاست که به حدیث پیامبر اکرم(ص)که فرمودند: دو نعمت ناشناخته است سلامت و امنیت، بیشتر پی می بریم.
وی اظهار داشت: در زمان شروع جنگ در 31شهریورماه سال 59 از جمع دانش آموزان کشور 550 هزار دانش آموز نیمکت های کلاس درس را رها کردند و راهی جبهه حق علیه باطل شد و از این جمع 36 هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم شد و به فرموده مقام معظم رهبری هیچ سنگری را ندیدم که از خون شهدای دانش آموز رنگین و گلگون نشده باشد.
سرهنگ دوستدار با توجه به سخن حضرت امام خمینی(ره) که دشمن نمی خواهد بگذارد ایران الگو شود، افزود: شعار هیهات من الذله که ترجمان امروزه آن شعار مرگ بر آمریکا می شود را دشمن در تلاش است که جهانی و سراسری نشود که به حول قوه الهی این شعار در حال گسترش و سراسری شدن است.
فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز ادامه داد: دانش آموزان عزیز می بایست سیره شهدا را خوب بدانند و جا پای شهدا بگذارند؛ باید خاطرات شهید محمد حسین فهمیده که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود به خوبی مطالعه و درباره آن تحقیق شود که چگونه تاثیرگذاری شهادت این دانش آموز مرزهای کشور را نیز در نوردید.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.