به گزارش ایرنا امیر مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و خبرنگاران این مرکز در زاهدان اظهار داشت: ایرنا به عنوان رسانه ملی با بهره گیری از نیروهای توانمند، متخصص و حرفه ای نقش و رسالت خود در عرصه خبر و اطلاع رسانی را بنحو احسن انجام داده است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آمار رسمی منتشر شده سال 93 درآمد سرانه هر سیستانی و بلوچستانی زیر 500 هزار تومان است درصورتی که این رقم در کشور یک میلیون و 80 هزار تومان گزارش شده است.
امیرمرتضوی افزود: بر اساس این آمار یک سیستان و بلوچستانی کمتر از 46 درصد یک هموطن ایرانی خود درآمد دارد و 54 درصد شکاف درآمدی در این استان مشاهده می شود.
وی تصریح کرد: این شکاف درآمدی را نمی توان با تصمیم های شتاب زده و سریع پر کرد بلکه نیازمند برنامه ریزی و اجرای دقیق است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از نظر درآمد سرانه از سال 85 تا 95 جزو آخرین استان ها و از نظر توزیع درآمد جزو پنج تا 6 استان آخر کشور قرار داشته است.
مدیر کل اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان با اشاره به سرمایه گذاری در استان گفت: از سال 86 تا 93 این استان هیچ گونه طرح مصوبی در سازمان سرمایه گذاری نداشته است.
وی ادامه داد: در سال 94میزان سرمایه گذاری در استان 286میلیون دلار، سال 95، 178 میلیون دلار و در هشت ماه امسال به 868 میلیون دلار رسیده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ایرنا همواره با نگاه فراجناحی به عنوان یک رسانه ملی سعی کرده است با انتشار اخبار مثبت و تاثیر گذار علاوه بر کمک به رفع مشکلات مردم و توسعه و گسترش وحدت بین اقوام و مذاهب، به معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان بپردازد و چهره واقعی و زیبای این استان پهناور را برای هموطنان و دنیا به خوبی ترسیم کند.
حیدر سرایانی ادامه داد: این خبرگزاری در سیستان و بلوچستان علاوه بر مرکز زاهدان در شهرستانهای چابهار، زابل و ایرانشهر دفتر مصوب دارد و در سایر شهرستانها و برخی بخشها از خبرنگاران آزاد برای گسترش چتر خبری و پوشش رسانه ای استفاده می کند تا رسالت و وظیفه خود را به نحو شایسته ای انجام دهد.
وی گفت: خبرگزاری ایرنا علاوه بر نقش نظارتی، وظیفه حمایتی را نیز بر عهده دارد و می تواند به دستگاه های مختلف برای رشد و توسعه منطقه کمک کند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.