به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه هر چه زودتر بساط توطئه های دشمنان علیه ایران برچیده می شود اظهار داشت: ملت ایران به کوری چشم آمریکا با سربلندی توطئه ها را خنثی می کند.
امام جمعه زاهدان افزود: مردم باید به وجود دشمنان پنهان توجه داشته باشند زیرا این دشمنان در زمان ضعف نمایان می شوند مانند اینکه بعد از ماجرای مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان در چند سال پیش سه روز در سطح شهر شاهد بروز آشوب و بلوا بودیم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ممکن است دشمنان درون آستین افراد باشند مانند ماجرای ربوده شدن یکی از شهروندان که فرد رباینده به عنوان دوست به خانه و مغازه این فرد رفت و آمد داشت و برای وقوع این حادثه ابراز دلسوزی می کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نباید فریب ظاهر دشمنان را خورد گفت: جریان 2 هفته اخیر به دلیل بسنده کردن مسئولان به ظاهرِ دشمن شکل گرفت در صورتی که دشمنان با حربه صلح می خواهند افراد را اغفال کنند و بعد به آنان نزدیک شوند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: نسبت به دشمنان به هیچ عنوان نمی توان خوش گمان بود و تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب نیز بر این است که هیچ گاه نباید دشمنی را نسبت به دشمنان خود از دست دهیم زیرا اعتماد به آنان کار غلطی است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: بی مسئولیتی و بی تعهدی نسبت به دشمنان به معنی خواب بودن و سهل انگاری و نبود برنامه ریزی می تواند به نظام ضربه بزند، در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرد با نصب پلاکارد و اقدامات ظاهری مشکلات معیشتی مردم حل نمی شود و یک اقدام عملی بر پایه اقتصاد مقاومتی را می طلبد.
امام جمعه زاهدان در تشریح تدبیر رهبری برای مقابله با فتنه 88 گفت: احضار میرحسین موسوی و تذکر دادن به وی که جنس اش از آشوب نیست و اگر احتمال می دهند تقلبی صورت گرفته اول باید آن را ثابت و از راه قانونی اقدام کنند، دستور تمدید یک هفته ای زمان رسیدگی به شکایات، برگزاری نشست با اعضای ستادهای انتخاباتی هر چهار کاندیدای آن زمان و افشاگری توطئه های دشمنان در شکل گیری فتنه در کشور از جمله تدبیرهای رهبر معظم انقلاب در مقابله با فتنه گران بود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر توطئه گران با سوء استفاده از عناوین برآمده از مسائل معیشتی که فقط 2 تا سه درصد شعارهایشان را تشکیل می دهد و بیش از 90 درصد شعارهایشان ساختارشکنانه و ضد انقلاب بر گرفته از منویات دشمنان انقلاب است در کشور ناآرامی ایجاد کردند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: جا دارد از مدافعان غیرتمند حریم نظام شامل عزیران انتظامی، نظامی، پاسداران، بسیجیان شریف و سربازان گمنام امام زمان(عج) که با درایت، تدبیر، هوشمندی و بیداری توانستند به نوعی مهار کننده اخلال گران اخیر باشند تشکر کنیم.
آیت الله سلیمانی افزود: در همین سیستان و بلوچستان در یکی از شهرستان ها که اخلال گران تجمع کرده بودند و بر تجمع خود اصرار داشتند نیروهای امنیتی چهار نفر را دستگیر کردند که مشخص شد 2 نفر از آنان ترک و 2 نفر دیگر ترکمن بودند که به بهانه دفاع از مردم این استان وارد خیابان شدند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمنان با شکست خوردن در جریان داعش و تقویت نگاه نسبت به ایران اسلامی به عنوان جزیره ای امن در میان توفان منطقه با حمایت از اخلال گران با هدف کمرنگ کردن ارزش 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی سبب شکل گیری ناآرامی های اخیر در کشور شدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از سال 57 تا کنون ایران اسلامی در پنج مرحله شاخص در معرض توطئه های مختلف دشمنان از جمله آمریکا با هدف استفاده از فرصت های جدید برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی قرار گرفت.
امام جمعه زاهدان تلاش برای شکل گیری جنگ های قومی و مذهبی، کودتای نوژه، حادثه طبس، تحریک صدام برای حمله به ایران در دهه نخست پس از پیروزی انقلاب، شکل گیری جنگ نرم و شبیخون فرهنگی در سال 67 که آسیب های بسیاری به کشور وارد کرد، ایجاد شکاف میان مسئولان، تلاش بر پیاده سازی انقلاب های دیگر کشورها در ایران و تشدید تحریم ها را از مهمترین توطئه های دشمنان و در صدر آن آمریکا علیه ایران در چهار دهه گذشته برشمرد که همگی با تدبیر رهبری خنثی شد.
آیت الله سلیمانی افزود: در ماجرای فتنه 88 حدود هشت ماه درون کشور آشوب بود تا حماسه 9 دی در سایه تدبیر و افشاگری رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و فاتحه آشوبگران را خواند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشمنان در راس آنان آمریکا با ساماندهی ماجرای ناامنی های چند روز اخیر به دفاع از مردم ایران شعار می دهند در صورتی که شاهد انجام بدترین جنایت ها در کشور آمریکا و توسط عوامل دست نشانده آنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده ایم.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: مردم ایران از مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی در رنج اند اما هیچگاه برای رسیدن به خواسته هایشان خون شهدایی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی و حفط ارزش های آن ریخته شده را فدا نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین درگذشت دکتر نورا نماینده ادوار گذشته مردم استان در مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.