علیرضا راشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره ها از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان های هیرمند، زهک، زابل، خاش و توابع زاهدان برگزار شده است.
وی افزود: براین اساس مقرر شده بیش از 25 مدرسه از محل کمک های خیران در این شهرستانها ساخته شود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های خیران مدرسه ساز علاوه بر سیستان و بلوچستان در دیگر نقاط کشور نیز در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: پیش بینی می شود امسال در این جشنواره ها افزون بر 470 میلیارد ریال تعهد شود.
وی افزود: خیران سیستان و بلوچستان پارسال 470 میلیارد ریال در جشنواره ها تعهد کردند که تاکنون افزون بر 200 میلیارد آن محقق شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 681 مدرسه با 2 هزار و 804کلاس درس با اعتباری افزون بر 234 میلیارد تومان در این استان در دست ساخت است.
راشکی افزود: پیش بینی می شود در ایام دهه فجر امسال بیش از 100 مدرسه در قالب 350 کلاس درس آماده تحویل و بهره برداری شود.
وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می کند.
وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
راشکی گفت: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.