علی اصغر میرشکاری روز چهارشنبه در نشست علمی بزم اندیشه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: تغییر رشته های تحصیلی از نظری به کار و دانش باید مورد توجه وزارت آموزش و پرورش در مدارس باشد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است و ظرفیت های معدنی، کشاورزی و صنعتی بسیار زیادی دارد توجه به رشته های فنی و حرفه ای می تواند اشتغال جوانان این نقطه از ایران اسلامی را فراهم کند.
وی افزود: با انجام کارهای فرهنگی خانواده ها و دانش آموزان را باید مجاب کرد تا به سمت رشته های کار و دانش که آینده شغلی آنان تضمین شده است سوق پیدا کنند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که می توان با گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تولید ثروت کرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه محصولات کشاورزی نظیر خرما دارد که می توان با ایجاد صنایع تبدیلی هزاران شغل ایجاد کرد.
میرشکاری اظهار داشت: 75 درصد ماهیان صنعتی و 50 درصد ماهیان تجاری کشور در سیستان و بلوچستان صید می شود که با گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال می توان بهره برد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از ظرفیت های کشاورزی، معدنی و گردشگری است که فارغ التحصیلان رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای می توانند در این زمینه فعالیت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شاخص سواد آموزی در این استان در دولت تدبیر و امید نسبت به میانگین کشوری چهار و نیم برابر شده است.
علیرضا نخعی اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان انجام شد تا شاخص های آموزشی این استان را به متوسط کشوری و حتی بالاتر از آن برسانیم.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کارنامه قابل قبولی در رشد شاخص های آموزشی کشور دارد.
وی افزود: در اکثر شاخص های آموزشی سیستان و بلوچستان سه تا چهار برابر متوسط کشوری رشد کرده است.
وی تصریح کرد: شاخص کیفیت آموزش برای نخستین در سیستان و بلوچستان امسال ارتقا پیدا کرده است به طوری که میانگین نمره امتحانات نهایی این استان نزدیک به 11 شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در کنار برنامه ششم توسعه برنامه پنجم توسعه آموزشی در این نهاد تدوین شده است.
نخعی اظهار داشت: با تقویت رشته های فنی و حرفه ای می توان معضل بیکاری را در جامعه از بین برد.
وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های سیستان و بلوچستان برای مهارت آموزی دانش آموزان استفاده کرد.
وی افزود: دست ساخته های دانش آموزان برای ما بسیار مهم است به همین دلیل به فکر راه اندازی نمایشگاه برای عرضه این محصولات هستیم.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سند راهبردی مهارت آموزی در این استان آماده شده است.
محمد جهانتیغی اظهار داشت: این سند در قالب بخش های مختلف نظیر روش های مطالعه، جمعیت شناختی و ظرفیت های بالقوه و بالفعل مناطق مختلف، تقسیم سیستان وبلوچستان به پنج قطب با توجه به مشترکات، تولیدات و اقلیم مشترک به منظور مهارت آموزی تدوین شده است.
وی بیان کرد: دوره های مهارتی مورد نیاز برای یک دوره پنج ساله در سند راهبردی مهارت آموزی سیستان وبلوچستان ذکر شده است.
وی افزود: نشست های متعددی با دستگاههای دست اندر کار در زمینه تدوین این سند در سطح ملی و استانی برگزار شده است.
به گزارش ایرنا در این آیین شماری از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.