به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی خاش از تلاش ها و حضور نیروهای ارزشمند ارتش در مساله خدمت رسانی بهداشتی به مردم محروم منطقه ایرندگان قدردانی کرد.
وی بیان کرد: پایش و کنترل بیماری ها از جمله آنفلوآنزای پرندگان در دستگاههای مختلف انجام می شود اما لازم است برنامه های آموزشی و پیشگیری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات ترکیدگی لوله های آب در شبکه های آب شهری و روستایی و اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مورد نیاز مردم افزود: اجرای طرح های پیشگیری بهداشتی و درمانی که در طول سال چند نوبت انجام می شود به حفظ سلامت مردم کمک می کند.
چاکرزهی نظارت بر پخت نان و توجه به نیازهای بهداشتی دانش آموزان در مدارس و تامین فوری سوخت مدارس و اهمیت دادن به سلامت فرزندان مردم در این فصل سرما، ارائه گزارش بهداشت در خصوص مرگ و میر مادران باردار، کودکان و نیز بالا بردن شاخص های خدمات سلامت را متذکر شد.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش هم با استناد به آیات و روایات دینی بر اهمیت حفظ سلامتی جسمی و روحی و دغدغه داشتن به این مساله مهم در جامعه تاکید کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز در این نشست با اشاره به اینکه سامانه سیب برای خدمات دهی مناسب به مردم اهمیت دارد گفت: 50 مرکز درمانی زیرساخت مخابراتی ندارد.
محمد رخشانی بر اهمیت قلاده گذاری سگ های ولگرد و مقابله با آسیب های این حیوانات و بیماری هاری تاکید کرد و افزود: در این موضوع یک فوتی گزارش شده است.
وی با تاکید بر بررسی مشکلات بوی نامطبوع احساس شده در خاش بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری های فصلی و دور شدن از تجویز آنتی بیوتیک ها بسیج همگانی و همکاری های مردم و دستگاه های اجرایی ضروری است.
وی ادامه داد: مصرف داروها و آنتی بیوتیک ها عوارض خاص خود را دارد زیرا در سنین میان سالی و پیری خطرات استفاده نابجا از این موارد خود را نشان می دهد.
رخشانی همچنین ضرورت رسیدگی به مشکلات کارکنان ادارات و نهادها و معاینات شغلی، مقابله با بیماری های تب مالت، تب کریمه کنگو و فلج اطفال را متذکر شد.
عیدمحمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی خاش نیز گفت: توجه به کمبود نیروهای دندانپزشکی و بهورزان، رفع مشکلات تامین آب آشامیدنی ساکنان نقاط روستایی، ضرورت تامین و خدمات دهی پزشکان در روستاها و مراکز دهستان ها، نظارت فنی بر ساخت و سازها و تعیین تکلیف کردن پروژه های بهداشتی، نظارت بهداشتی بر کشتارگاه طیور و فعال کردن مطب در تخصص های مختلف از خواسته های مهم مردم شهرستان است.
جواد عرب مجاهد رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش هم توجه به برگزاری نشست کمیته پسماند و شرکت اعضا در آن و کمک به بررسی و رفع مشکلات را خواستار شد.
وی تصریح کرد: سایت زباله ارتش، شهرداری و شهر نوک آباد باید مجوز قانونی بگیرند و زباله های بیمارستانی هم در محیطی مشخص و تعیین شده در ترانشه های حفر شده دفع بهداشتی شود.
وی بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان رهاسازی فاضلاب در معابر شهری و حاشیه روستاها، ساماندهی میدان دام و کشتار و ذبح بهداشتی دام و مرغ زنده، دیوار کشی زمین های خالی داخل و حاشیه شهر و مقابله با معضلات کارتن خواب ها، معتادان و زباله دزدها تاکید کرد.
عبدالوحید هاشمزهی معاون شهردار خاش نیز با اشاره به اینکه در چند نوبت کار جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام می شود گفت: در مسائل مختلف مانند اتلاف سگ‌های ولگرد و دفع بهداشتی زباله ها و ساماندهی میدان دام و طیور شهرداری پای کار است.
به گزارش ایرنا مدیران ادارات دامپزشکی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و کار و تعاون و رفاه اجتماعی خاش نیز در این نشست گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.