حمیدر رضا بزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی زابل با همکاری بسیج دانشجویی این دانشگاه و با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و عمرانی، اردوی 2 روزه را از 16 تا 17 آذر در این روستا برگزار کرد.
وی ادامه داد: در این اردوی جهادی 18 نفراز دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی زابل شرکت داشتند که به ارائه خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی، فرهنگی، هنری و عمرانی به مردم محروم منطقه پرداختند.
وی سنجش بینایی، پایش سلامت، ویزیت رایگان، توزیع بسته های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه قرآن، نقاشی و رقابت های فرهنگی را از جمله اقدامات مهم این گروه جهادی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
این استان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
نیمروز به عنوان یکی از شهرستانهای پنج گانه حوزه سیستان شامل(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.