محمدعلی یوسفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیست و دومین دوره رقابت های هاپکیدو قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی با حضور 25 تیم از سراسر کشور از 17 شهریورماه به مدت سه روز در استان تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: 14 رزمی کار سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت ها شرکت داشتند.
وی افزود: در پایان علیرضا شیبک، محمد گرگیجیان و محمد ناصحی موفق به کسب مدال طلا، ابوالفضل بامری، امیرحسین شایان و علیرضا شیبک موفق به کسب مدال نقره و علی کیخا و علیرضا اربابی موفق به کسب مدال برنز شد.
رئیس هیات ورزش های رزمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از هزار نفر در ورزش های رزمی به عنوان یک رشته پرطرفدار در استان فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است و کمتر بر حمله تکیه دارد که این رشته یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی محسوب می‌ شود و بنیانگذار آن نیز، چوئی یونگ سول از کره جنوبی است.
در هاپکیدو از اطلاعات نقاط حساس عصبی، تکنیک‌های قفل مفصل، انواع فنون گلاویزی و پرتابی، ضربات مشت و لگد و سلاح‌های سنتی از جمله خنجر، شمشیر، طناب، نانچیکو، عصا و انواع چوب برای غلبه بر حریف استفاده می ‌شود.
افزون بر 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.