به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم گفت: مرحوم آیت الله نورالهدی عالمی برجسته و فیلسوفی عارف بود که محبوبیت خاصی در بین مردم داشت.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: عالم باید در غم و شادی مردم شریک باشد که مرحوم آیت الله نورالهدی از چنین ویژگی برخوردار بود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در اسلام شرایط و ویژگی های خاصی بر عالم تعریف شده است.
امام جمعه زاهدان گفت: بخش عظیم توفیقات یک عالم در جامعه داشتن روحیه مردمی بودن آن است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: مرحوم آیت الله نورالهدی در مقابل زیردستان خود متواضع بود و در برابر بزرگان با احترام رفتار می کرد.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: عالم به مقام بالاتر از خودش حسد نمی برد و مقام پایین تر از خوش را نیز تحقیر نمی کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عالم در اوج علم و در قله بلند دانش در برابر کوچکترها متواضع است.
به گزارش ایرنا آیت الله حاج شیخ علی نورالهدی پس از سالها تحمل رنج بیماری در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحج علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد مقدس دعوت حق را لبیک گفت و به لقاء الله پیوست.
آیت الله نورالهدی در سال 1306 هجری شمسی در شهر مود از توابع شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی دیده به جهان گشود و قبل از اتمام دوران ابتدائی در مکتب خانه مرحوم حاج علی جهان مهاجر با قرآن آشنا شد.
وی بعد از اتمام دوران ابتدائی وارد حوزه علمیه معصومیه بیرجند که در آن زمان زیر نظر مرحوم آیت الله سید حسن تهامی اداره می شد گردید. و دروس نصاب و مقدمات را زیر نظر مرحوم شهاب و شرح لمعه را در محضر استاد توانا شیخ جواد عارفی تلمذ و دروس قوانین و فقه را درحضور شیخ محمد حسین و شیخ محمد ابراهیم آیتی کسب کرد و رسائل و مکاسب و کفایه را در محضر آیت الله سید محمد حسن تهامی بهره مند شد.
آیت الله نورالهدی در حوزه علمیه مشهد مقدس از محضر اساتیدی همچون: شهری ،دامغانی و آیت الله میلانی بهره جست.
وی سطوح عالیه را در محضر آیت الله سید کاظم حائری بیرجندی،حاج سید علی مدد مددی آموخت و درس خارج فقه و اصول آیات عظام؛ آیت الله سید محسن حکیم ،سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خوئی و فلسفه و کلام آیت الله زنجانی را شرکت کرد. وی پس از ورود به حوزه علمیه نجف اشرف و کسب علم ؛ به دعوت مردم زاهدان به این استان عزیمت کرد.
تدریس در حوزه و دانشگاه ،امام جمعه موقت زاهدان در زمان مرحوم آیت الله عبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه وقت زاهدان و امامت جماعت مسجد امام حسین (ع) زاهدان از افتخارات خدمتگزاری این عالم جلیل القدر در این استان است.
اسرار آفرینش،یاقوت،زبر جد،مدایح الابرار و احیاء الشریعه ،الدررالنظیمه فی الغرر الحکیمه،رساله'مزیل الشبهات 'دربیان پاره ای از خصوصیات ولی عصر(عج) و لمعات القرآن از جمله آثار و تالیفات این عالم گرانمایه در زمینه قرآن و کتب علمی است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری**انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.