امید آذرنگ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به استناد مواد ۸۵ و ۸۶ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، با هدف ایمن سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار، آیین نامه ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت در نشست شورای عالی حفاظت فنی تدوین شد و آبان امسال به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.
وی با اعلام اینکه این آیین نامه برای اجرا و نظارت بر حسن انجام آن به اداره کل ابلاغ شده است، گفت: این آیین نامه با هدف ایمن‌سازی محیط کار در جایگاه‌های عرضه سوخت و پیشگیری از حوادث ناشی از کار تهیه شده و در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت مشمول ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، لازم الاجراست.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: مسوولیت ایمنی در جایگاه‌های عرضه سوخت بر عهده کارفرماست و کارفرما مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی و دیگر قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی و حفاظتی بوده و باید از مراجع ذیصلاح مجوزهای مرتبط را اخذ کند.
وی ادامه داد: کارفرما مکلف است بر اساس مخاطرات ناشی از عرضه هر نوع سوخت از قبیل گازوییل، بنزین، گاز طبیعی و غیره اصول ایمنی متناسب را بکار گیرد.
آذرنگ افزود: همچنین کارفرما مکلف است نسبت به بکارگیری مسوول ایمنی دارای صلاحیت، مطابق با آیین نامه بکارگیری مسوول ایمنی در کارگاه‌ها اقدام کند.
وی اظهار داشت: هم‌اینک بازرسان کار در سیستان و بلوچستان و مسوولان ایمنی در کارگاه‌های استان مسوولیت بازرسی و نظارت بر انجام امور ایمنی را بر عهده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.