سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها در سیستان و بلوچستان به طور جدی در زمینه مبارزه با موادمخدر در تلاش هستند که با توجه به شرایط موجود پشتیبانی از این استان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر با تمام توان وارد میدان شده و در این راه سیستان و بلوچستان در خط مقدم جامعه جهانی قرار دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: در زمینه مقابله با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان با کشفیات ۲۵ درصدی از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته که این جای تقدیر دارد.

سردار مومنی ادامه داد: سهم جمهوری اسلامی ایران در کشف تریاک در جهان ۹۰ درصد و در کشف مرفین ۶۷ درصد است.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده سیستان و بلوچستان در حوزه مقابله‌ای شرایط بسیار خوبی داشته و ۸۰ درصد مردم این استان آماده مبارزه با مواد مخدر هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۴۱۰ سازمان مردم نهاد در کشور وجود داشت که امسال به سه هزار سازمان افزایش یافته و در سیستان و بلوچستان نیز نزدیک به ۱۰۰ سازمان و موسسه فعال است که این امر نشانگر عزم ملی برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب اجتماعی است.

وی اظهار داشت: هر طرحی از این استان در حوزه مقابله و مبارزه با موادمخدر و مسائل مربوط به آن دارای شرایط و ویژگی‌های لازم باشد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سردار مومنی گفت: در سفر ۲ روزه به این استان مصوبات خوبی از جمله احداث سه مرکز در زمینه مبارزه با اعتیاد در شمال، مرکز و جنوب استان به تصویب رسید و با توجه به موقعیت خاص سیستان و بلوچستان اعتبارات خوبی به این استان اختصاص می‌یابد.

وی همچنین به طرح یاریگران زندگی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح از جمله طرح‌های مهم در حوزه پیشگیری از مصرف موادمخدر است که اولویت اول با آموزش و پرورش بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: تجهیزات کشف شده در سیستان و بلوچستان به همین استان اختصاص می‌یابد و این یکی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

وی همچنین گفت: جانفشانی نیروهای انتظامی و امنیتی در مرزها را هیچ چیزی نمی‌تواند جبران کند اما حق کشف‌ها به آنها واگذار می‌شود گرچه کاری که ارزش جان انسان‌ها را داشته باشد انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.