دکتر رضا عباسی‌راینی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان این مرکز به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر از جمعیت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی بیان کرد: این تعداد بیمه شده در پنج صندوق کارکنان دولت با ۱۵۹ هزار و ۵۴۶ نفر، صندوق سایر اقشار با ۱۴ هزار و ۳۲۳ نفر، صندوق بیمه سلامت همگانی با ۳۷۹ هزار و ۲۳۳ نفر، صندوق روستاییان و عشایر که بزرگترین صندوق است با یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۷۸ نفر و صندوق ایرانیان با هفت هزار و ۶۳۴ نفر زیرپوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: صندوق روستاییان و عشایر و بیمه سلامت همگانی ۲ صندوق پر جمعیت هستند که جمعا یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار داده اند که از نظر خدمات نظام و بحث اقتصادی قابل ارزیابی است.

وی اظهار داشت: ۸۲۶ مؤسسه طرف قرارداد داریم که ۴۶ مؤسسه دولتی، ۵۶۰ مؤسسه خصوصی و ۲۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با حدود ۳۶۰ پزشک عمومی در روستاها خدمات ارائه می‌کنند.

عباسی بیان کرد: در زمینه خدمات بیمه سلامت در بخش سرپایی، نظام ۷۰ به ۳۰ حاکم است یعنی ۳۰ درصد هزینه را مردم پرداخت می‌کنند و ۷۰ درصد سهم دولت است و در این استان مجوزی صادر شده تا بیمه شدگان بیمه سلامت علاوه بر مؤسسات دولتی به مؤسسات خصوصی هم بتوانند مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: ۳۶۱ پزشک، ۲۹۵ ماما، ۶۷ دندانپزشک و ۱۹ بهداشت کار در قالب ۲۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۹ شبکه بهداشت و درمان به بیمه شدگان سلامت در سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در سال ۹۸ الکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت در استان است، افزود: الکترونیکی کردن نسخه‌ها اقدام مهمی بود که از شهرستان سراوان به صورت پایلوت آغاز شد زیرا سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صدور دفترچه در کشور است.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن اسناد بستری در بیمارستان های خاتم الانبیا ایرانشهر و زاهدان و بیمارستان سید الشهدای زهک به عنوان پایلوت در حال اجراست.

عباسی اظهار داشت: الکترونیکی کردن نسخه ها، اسناد بستری، نظام ارجاع به پزشک خانواده و استحقاق سنجی از جمله اولویت های اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در سال جدید است.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن نسخه الکترونیکی باید حوزه زیر ساخت در بخش آی تی به طور کامل اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان صرفه جویی در وقت، خودداری از تجویز داروهای متفرقه، کنترل هزینه و افزایش دقت پزشک از جمله فواید الکترونیکی شدن نسخه هاست.

وی  افزود: در سال ۹۷ در سطح ۲ و سه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و در سطح یک ۱۸۳ میلیارد تومان در تمامی مراکز زیرپوشش بیمه سلامت روستائیان و عشایر هزینه شده است.

۳۲۱۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.