به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «کاظم جلالی» در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد حاشیه های ایجاد شده در مورد نماینده مردم سراوان در مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس سه نکته مورد بررسی قرار گرفت، نکته اول اینکه مجلس شورای اسلامی جلسات غیرعلنی برگزار می کند و در این جلسات حرف هایی زده می شود که نباید منتشر شود، کسی که فیلم جلسه غیرعلنی (روز گذشته) را تهیه و منتشر کرده، کار اشتباهی انجام داده است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز همچنین عنوان شد که صدا و سیما وقتی می خواهد پدیده ای را در منظر دید مردم قرار دهد، باید موضوع را کاملا کالبد شکافی کند.
وی با اشاره به مساله ای که برای نماینده سراوان در گمرک ایران پیش آمده توضیح داد: پشت در نگه داشتن نماینده مجلس کار اشتباهی است، زیرا یکی از راهکارهای نظارتی مجلس، حضور نمایندگان در سازمان ها است؛ برخی مواقع من در فرودگاه امام خمینی(ره) وقتی متوجه رفتار نادرست با مردم در پشت دروازه های خروجی می شوم، همانجا با رئیس فرودگاه صحبت می کنم.
جلالی تاکید کرد: وقتی یک نماینده مجلس برای نظارت و بازرسی به سازمان گمرک می رود، و کارت نمایندگی خود را نشان می دهد ، باید در را به روی او باز کنند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس همچنین رفتار نماینده مردم سراوان را نیز در گمرک و جملاتی را که وی به کار برده ، زشت توصیف کرد و گفت: البته فردی هم که با آن رفتار و الفاظ نماینده مردم را تحقیر کرد و به آن شیوه وی را از سازمان گمرک بیرون کرد هم رفتار بدی داشته است.
وی با تاکید بر این که موضوعات و اتفاقات و حواشی آن باید به صورت جامع و کامل بررسی شود گفت: اگرموضوعی و پدیده ای در سطح جامعه اتفاق می افتد، باید از زوایای مختلف بررسی شود، باید این موضوع که آیا نماینده مجلس می توانست وارد شود یا خیر، و یا اینکه ادبیات نماینده مجلس درست بود یا خیر، و سوم این که رفتاری که مراجعه کننده با نماینده مجلس داشته درست بوده است یا خیر، همه این موارد و موضوعات در کنار هم بررسی شود.

** کشاندن کار به مسائل قومیتی غلط است
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نماینده سروان سعی داشت این موضوع را به عنوان موضوعی قومیتی و مذهبی مطرح کند، گفت: به نظر من بردن این مسائل و موضوعات به سمت مسائل قومیتی و مذهبی غلط است، به دلیل اینکه در داخل مجلس نگاه نمایندگان، نگاه قومیتی نیست.
جلالی گفت: در زمان معارفه آقای هاشمی به عنوان وزارت کشور و تودیع آقای پورمحمدی، بنده و سه نماینده دیگر در ردیف دوم یا سوم نشسته بودیم. یکی از نمایندگان اهل تسنن در ردیف اول نشست، وسط جلسه ایشان را بلند کردند و کسی دیگری جای وی نشست.
وی گفت: همه ما نمایندگان در اعتراض جلسه را ترک کردیم و شخص آقای هاشمی وزیر کشور از ما خواهش کرد تا به جلسه برگردیم، در آن جلسه برای ما مهم این بود که به نماینده مجلس توهین شده است و مذهب و قومیت ایشان مهم نبود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی روز گذشته نیز همه نمایندگان معتقد بودند که به ایشان بی حرمتی شده است، ما نگران جایگاه مجلس و نمایندگان هستیم و صدا و سیما باید مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشد. رفتارهای غلط نمایندگان نیز باید مورد نقد قرار گیرد اما نقدی منصفانه و درست است.
جلالی در مورد نحوه پوشش پاسخ های وزیر اطلاعات در مجلس توسط صداوسیما نیز گفت: دیروز بنده از وزیر اطلاعات سوال کردم این موضوع به گونه ای پخش شد که مردم متوجه نشدند سوال چه بوده و وزیر چه پاسخ هایی داده است. وی تصریح کرد: فقط جلسه دیروز سوال به گونه ای از صدا و سیما منتشر شد که انگار کسی سوالی پرسیده و وزیر هم یک پاسخ داده است، هیچ کس نمی فهمید که موضوع چه بوده است.
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ما صدا و سیما را دوست داریم، کما اینکه مجلس هم یک رکن حاکمیتی است اما همه داریم همدیگر را خراب می کنیم. این چه بساطی است که یکی مجلس را تخریب می کند، دیگری صدا و سیما و بعدی دولت را. با این روند دیگر چیزی باقی نمی ماند.
وی درباره طرح مرکز پژوهش ها برای مقابله با تحریم ها نیز گفت: هنوز در مورد بنزین تصمیمی گرفته نشده است و در حال بحث و بررسی هستیم.
وی تصریح کرد: هفته آینده با معاون اول رئیس جمهور جلسه داریم تا طرحمان را برای ایشان بیان کنیم، ایشان نیز از برخی وزرا برای حضور در این جلسه دعوت کرده اند.
نماینده مردم تهران گفت: در خصوص بنزین هنوز روال قبل وجود دارد تا زمانی که ارکان حاکمیتی با اجماع به تصمیمی برسند، زیرا این موضوع بسیار مهم است، در مورد تحریم ها نیز بعضی از نظرات مرکز پژوهش ها در لایحه بودجه رعایت شده و برخی نظرات رعایت نشده است.
وی اظهارداشت: مرکز پژوهش ها در حال انجام فعالیت های پژوهشی بر روی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین چشم انداز دوساله بودجه است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مقام معظم رهبری همچنین بر لزوم اصلاح ساختار بودجه ای نیز تاکید فرمودند که این بررسی ها زمان بر است، با عجله نمی توان به تصمیم رسید، زیرا این موضوع پیچیدگی های زیادی دارد.
جلالی اظهار داشت: شورای عالی هماهنگی کماکان به بررسی های لازم برای تحقق دستورات مقام معظم رهبری ادامه خواهد داد.
سیام**9121**1553
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.