پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار مدیران و جمعی از کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست با سید حسن خمینی؛

سلاجقه: حضرت امام محیط زیست معنوی دنیا را متحول کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: حضرت امام محیط زیست معنوی دنیا را متحول کرد و حدود و ثغور را شکاند و در قلب آفریقا و اروپا اندیشه های تابناک الهی را رسوخ داد و ان شاء الله نتایجش را خواهیم دید. همین طور برای همیشه تاریخ تضمین کرد که برای حدود و ثغور فیزیکی کشور اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تأکید متأسفانه وضعیت محیط زیست ما از خیلی جهات در آستانه است، گفت: در سیره عملی و فکری حضرت امام دیدم در جواب بعضی علمای قم مسائلی نسبت به شیعه و مسائل محیط زیست فرموده اند که خیلی عجیب است. ایشان فرموده اند که الآن زمان آن هست که علما و فقها به میدان بیایند و نسبت به مسائل مستحدثه محیط زیست نظر بدهند و مسائل شرعی را بیان کنند. 

به گزارش خبرنگار جماران، علی سلاجقه در دیدار مدیران و جمعی از کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست با سید حسن خمینی با تسلیت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س)، گفت: دبیرستان بودیم که ما را از کرمان آوردند که خدمت حضرت امام برسیم. دو هفته ما را در اردوگاه شهید باهنر نگه داشتند و بعد حاج آقای قرائتی آمد و گفت حضرت امام خیلی دوست دارند شما جوانان را ببینند ولی به دلیل کسالت عذرخواهی کردند و من پیام شما را می رسانم؛ و آنجا با دلی شکسته رفتیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: وقتی که روح بلند و ملکوتی ایشان به ملکوت اعلی پیوست دانشجو و شاید اولین نفراتی بودیم که وقتی پاسداران آن پیکر مطهر امام را به مصلی آوردند ما آنجا بودیم. روز تشییع هم عجیب بود و یادم هست موج میلیونی عاشقان طوری فشار آورد که خدمت آیت الله گلپایگانی رسیدیم و اولین کسی که داخل آمبولانس جا دادیم مرحوم حاج احمد آقا بود که عمامه ایشان هم افتاده بود و ما عمامه را تقدیم کردیم. یک بار دیگر هم که عمامه ایشان افتاد در خود حرم بود که برای زیارت آمده بودیم؛ جمعیت خیلی زیاد بود. اینجا هم مجددا عمامه را گرفتیم و به ایشان تقدیم کردیم.

وی تأکید کرد: عشق خمینی جوشان است و مدام می جوشد و وقتی مقام معظم رهبری می گوید این انقلاب بی نام خمینی هیچ جای جهان شناخته شده نیست، افتخار است مدال سربازی گردن ما افتاده است. ما وامدار امام و شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم وظیفه خودمان را انجام بدهیم.

سلاجقه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان طوری که شهدا از کیان معنوی و فیزیکی این کشور دفاع کردند، محیط بانان هم حافظ آب و خاک و همه مخلوقاتی هستند که انسان هم یکی از این اجزاء مخلوقات است. اما انسان در طبیعت دست اندازی هایی کرده که الآن کره خاکی تاب و تحمل خیلی از مسائل را ندارد. هر چند از نظر علمی بر اساس قانون بقای جرم نعمت الهی همیشه وجود دارد و اینکه من چه قدر از آن استفاده می کنم بستگی به ظرفیت خودم دارد و مبتنی بر علم، دانش و اندیشه من است.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت محیط زیست ما از خیلی جهات در آستانه است، تصریح کرد: از لحاظ علمی وقتی آستانه مطرح می شود، حدی است که لبه تیغ حرکت می کنیم و کوچکترین تلنگری ما را از یک طرف پرتاب می کند. یا بحث آب برای همیشه ما را با مشکل مواجه می کند یا می توانیم ارتقاء بدهیم. ولی خوشبختانه ظرفیت علمی کشور و توان کارشناسی که در پیکره محیط زیست کشور وجود دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در سیره عملی و فکری حضرت امام دیدم در جواب بعضی علمای قم مسائلی نسبت به شیعه و مسائل محیط زیست فرموده اند که خیلی عجیب است. ایشان فرموده اند که الآن زمان آن هست که علما و فقها به میدان بیایند و نسبت به مسائل مستحدثه محیط زیست نظر بدهند و مسائل شرعی را بیان کنند. این خیلی رو به جلو است. یعنی تفکرات ایشان باعث اصل 50 قانون اساسی شد که یکی از مترقی ترین اصول دنیا است.

وی تأکید کرد: در بحث ریزگردها و مسائل آب، خاک و پوشش گیاهی و جانوری در آستانه ها قرار داریم و خیلی ها در معرض انقراض هستند. ولی محیط بانان با تمام قوا دارند کارشان را انجام می دهند و اگر مشکلی برای محیط زیست اتفاق می افتد قصور من مدیر و سیاستگذاری های من مدیر است.

سلاجقه اظهار داشت: حضرت امام محیط زیست معنوی دنیا را متحول کرد و حدود و ثغور را شکاند و در قلب آفریقا و اروپا اندیشه های تابناک الهی را رسوخ داد و ان شاء الله نتایجش را خواهیم دید. همین طور برای همیشه تاریخ تضمین کرد که برای حدود و ثغور فیزیکی کشور اتفاقی نخواهد افتاد. چون اندیشه مترقی و رو به جلو است و ما در امتداد این اندیشه حرکت می کنیم و امیدواریم در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.