به گزارش ایرنا، محمد مهدی فاتح دوشنبه در آیین افتتاح همزمان 158پروژه شهرستان شاهرود با حضور وزیر علوم، با بیان اینکه برای ساخت مجموعه ورزشی پردیس دانشگاه تاکنون 43 میلیارد ریال از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه هزینه شده، افزود: برای تکمیل این طرح ،اعتباراز ردیف متمرکز 50 درصد آموزشی و کمک آموزشی وزارت علوم نیاز است.
وی تحویل اسناد مالکیت دانشگاه از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی را خواستار شد و گفت: 12 میلیارد ریال به شهرداری شاهرود پرداخت و پایان کار تمام ساختمان ها دریافت شده و اکنون یک سال است موفق به دریافت اسناد مالکیت آن ها نشده ایم.
فاتح اختصاص اعتبار از سوی استانداری برای تکمیل خوابگاه دختران را از دیگر نیازهای این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: با اهدای بخشی از حقوق اعضای هیات علمی، درآمدهای اختصاصی دانشگاه و از محل ردیف متمرکز وزارت خانه تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده اما برای تکمیل آن هنوز 41 میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر نیازمندیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود به ساختمان نیمه کاره پژوهشکده اتوماسیون هوش مصنوعی هم اشاره و اضافه کرد: ساختمان این پژوهشکده با زیربنای 6 هزار و 150 متر مربع از سال 89 آغاز شده اما نیمه کاره مانده و برای تکمیل نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.
فاتح تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای احداث ساختمان دانشکده کشاورزی را خواستار شد و گفت:به ساختمان دانشکده برق نیز منابع اندکی اختصاص داده شده و برای تکمیل 90 میلیارد ریال نیاز دارد.
وی همچنین با بیان اینکه خوابگاه های ملکی دانشگاه تعمیر و تجهیز شده افزود: قرار بود 60 درصد از مبلغ پرداختی دانشجویان برای خوابگاه به حساب دانشگاه برگردد ولی تاکنون 30 درصد آن محقق شده است.
فاتح با اشاره به نیاز این دانشگاه برای جذب هیات علمی ادامه داد: لازم است مصوبه تشکیلات تفصیلی دانشگاه در هیات امنا ابلاغ شود تا بتوان نیرو جذب کرد.
وی خواستار حمایت برای پروژه های مدیریت مصرف آب دانشگاه شد و گفت: با اجرای سیستم آبیاری قطره ای، تعویض شبکه فرسوده و بازیافت آب ، مصرف آب دانشگاه به یک دهم سال قبل کاهش یافته است.
دانشگاه صنعتی شاهرود چهار پردیس ؛14 دانشکده و 11 هزار دانشجو و 352 عضوهیات‌علمی دارد.
شهرستان شاهرود 15هزار ورزشکار سازمان یافته برخوردار از بیمه پزشکی در شته های گوناگون دارد.
7359/6167
7359
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.