به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت در سالن اجتماعات این نهاد افزود: ترویج فرهنگ اقتصادی، کار و تلاش، خدمت به مردم و محرومان از هدفگذاری‌های اصلی برنامه‌های دهه کرامت در استان باشد.
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی در برهه کنونی، خاطرنشان کرد: برای تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی باید به سیره ائمه(ع) مراجعه کرد و دهه کرامت فرصتی مناسب برای این امر است.
وی با بیان این که شعار دهه کرامت امسال خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)است، بیان کرد: توجه به نیاز محرومان جامعه در بستر فرهنگ و آموزه ها دینی بیش از پیش در این دهه مورد توجه قرار گیرد.
وی نشاط آفرینی در دهه کرامت را در گرو رفع مشکلات و دغدغه های اقتصادی مردم دانست و بیان داشت: در دهه کرامت حیات اقتصادی ائمه باید بیشتر ترویج شود تا الگویی برای زندگی امروز باشد.
سوقندی با تاکید بر گنجاندن تعالیم اقتصادی و حکمت‌های رضوی در قالب برنامه‌های دهه کرامت در استان سمنان، گفت: پیروزی در جنگ اقتصادی کنونی با دشمن بستگی زیادی به ترویج فرهنگ صحیح مصرف، کار و تلاش و مهارت‌آموزی دارد که با مراجعه به ذخایر معنوی زندگی ائمه محقق می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهارکرد : سمت و سوی امسال برنامه‌های دهه کرامت و اوقات فراغت در استان تعلیم و تربیت اقتصادی در قالب آموزه‌های دینی است.
وی جریان سازی برنامه های دهه کرامت در استان را ضروری ذکر و خاطرنشان کرد : فضای مجازی یکی از ظرفیتهایی است که برای ترویج اهداف و برنامه‌های دهه کرامت باید به خوبی از آن بهره برد
وی تاکید کرد: استفاده از فرهنگ معصومین در قالب جشنواره های رضوی در دهه کرامت باید امسال نمود بیشتری در استان سمنان داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: با وجود اینکه دهه کرامت در کشور عمر کوتاهی دارد ولی از اثرگذاری برنامه‌های آن در جامعه انتظار زیادی وجود دارد.
در این نشست، مسوولان و کارشناسان جشتواه‌های عضو شورای هماهنگی برگزاری دهه کرامت استان سمنان، برنامه‌های خود را مانند برگزاری جشن، اردوهای فرهنگی و تفریحی، نشست‌های عقیدتی، برگزاری حلقه صالحین، مسابقه‌های کتابخوانی، برگزای نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، آثار تجسمی و برگزاری دوره‌های آسیبهای اجتماعی ارایه کردند.
در دهه کرامت، از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) یکم تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با 24 تیر تا سوم مرداد 97 حدود 100 عنوان برنامه فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی ، آموزشی و تفریحی در استان سمنان برگزار می شود.
در دهه کرامت امسال در استان سمنان 2 کاروان خادمان حرم رضوی در قالب برنامه‌های زیر سایه خورشید در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند.
استان سمنان خادم سالانه میزبان حدود 20 میلیون از زائران حضرت ثامن‌الائمه(ع) است که از محورهای اصلی این استان تردد می‌کنند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.