سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در بخش کشاورزی تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصولات برای رونق این بخش در شرق استان ضروری بوده و راه اندازی صنایع تبدیلی فرصتی ویژه برای سرمایه گذرانی است که قصد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را داشته باشند.
وی با اشاره به راه اندازی دفتر گمرک و تلاش برای دریافت مرزهوایی فرودگاه شاهرود، خاطرنشان کرد : مردم شاهرود 25 سال پیش با آینده نگری با سرمایه خود، فرودگاهی را بنا کردند که اکنون با ایجاد شرایط لازم و دریافت مجوز مرز هوایی می توان از همین فرودگاه و از طریق دفتر گمرک شاهرود، محصولات تولیدی شهرستان را به دیگر استان ها و کشورهای خارجی صادر کرد.
وی در رابطه با سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان خاطرنشان کرد : شهرستان شاهرود هرساله پذیرای بیشترین تعداد گردشگران استان سمنان است و تدوین طرح جامع گردشگری به رونق این صنعت در آینده کمک می کند.
هاشمی یادآور شد : وجود زیرساخت هایی چون راه های ریلی، هوایی و جاده ای، واقع شدن درمسیر پرتردد ترانزیتی تهران - مشهد، تنوع آب و هوایی و وجود منابع طبیعی و تاریخی بسیار موقعیت شاهرود را در منطقه ممتاز کرده است.
شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی در فهرست میراث ملی است که از این تعداد، 63 اثر مربوط به بناها و محوطه های تاریخی، 73 تپه تاریخی و 11 اثر معنوی است و 700 تخت برای پذیرش گردشگران دارد.
هر ساله 450 هزار تن محصولات کشاورزی و باغی در شاهرود تولید می شود که شامل 90 هزار تن انگور، 35 هزار تن زردآلو ، 24 هزار تن سیب و دیگر محصولات کشاورزی است.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.