محمد همتیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که تطبیق بازار هدف با ظرفیت های موجود به رونق اقتصادی در سمنان می انجامد ، افزود : شناسایی این بازار باید با تکیه بر افزایش اشتغال در استان باشد.
وی با تاکید بر لزوم برطرف شدن مشکلات فراروی تجار ایرانی در بحث افزایش تعرفه‌های رفت و آمد ، اظهارداشت : مواردی که رغبت تولیدکنندگان داخلی را در بحث صادرات کالا کاهش می‌دهد باید ارزیابی و موانع بازار فروش، سرمایه‌گذاران برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد : اولویت همکاری گروه اقتصادی استانداری سمنان با فعالان اقتصادی کشورهای خارجی صادرات محور است و با این راهبرد درصدد کاهش آمار بیکاری در این استان هستیم.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد : البته درهای اقتصاد کشور هنوز به صورت مطلوب به روی سرمایه گذاران خارجی باز نشده است و توطئه های استکبار جهانی یکی از دلایل اساسی از دلایل هراس فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در ایران اسلامی است.
همتیان ادامه داد : همه قراردادهای منعقد شده با فعالان خارجی در سمنان براساس توافق اولیه، باید به راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی در استان بینجامد که این امر در کاهش آمار بیکاری ه استان تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در هشت ماه سال 96 به میزان 200 هزار و 800 تن کالا از گمرگ استان سمنان به خارج از کشور صادر شد که 95 میلیون و 122 هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان در بحش های صنعتی و معدنی و گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که باید بیش از پیش با اتخاذ برنامه ریزی های کارشناسی شده آن را شکوفا کرد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.