ربابه خیرآبادی پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در شاهرود، با بیان این مطلب افزود: با اجرای طرح تحول سلامت نیز در شهرستان شاهرود 19 هزار و 280 تن زیر پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه تمام افرادی که بیمه نداشتند تاکنون بیمه شده اند، ادامه داد: افراد با تابعیت ایرانی و دارای هویت، می توانند برای قرارگرفتن در چتر حمایتی بیمه سلامت اقدام کنند.
رییس بیمه سلامت شهرستان شاهرود همچنین با بیان اینکه این بیمه با 118 مرکز خدمات درمانی و داروخانه بخش خصوصی قرارداد دارد، یادآور شد: 95 درصد پزشکان متخصص شهرستان طرف قرارداد این بیمه هستند.
خیرآبادی اضافه کرد: بیمه سلامت در شهرستان شاهرود اکنون با 2 دفتر پیشخوان در شاهرود، یک دفتر در کلاته خیج و در آینده با یک دفتر در بیارجمند به مردم خدمت رسانی می کند.
وی درباره پرداخت بدهی به پزشکان و موسسات درمانی هم گفت: بدهی مراکز خصوصی تا سال 95 و همچنین داروخانه ها تا خرداد 96 توسط اداره کل بیمه سلامت استان سمنان پرداخت شده اما درخصوص مراکز دولتی هنوز عقب هستیم.
سازمان بیمه سلامت در سال 91 و با هدف تجمیع سازمان های بیمه گر و یکسان سازی خدمات پایه، آغاز به کار کرد.
رسالت این سازمان پوشش فراگیر و همگانی بیمه سلامت، ارتقا بسته بیمه پایه و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت است.
صندوق های بیمه کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه سلامت همگانی و ایرانیان و سایر اقشار زیر مجموعه بیمه سلامت هستند.
در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار 11 میلیون ایرانی، در طرح تحول سلامت، زیر چتر حمایتی بیمه درمانی قرار گرفتند.
در استان سمنان 53 هزار و 372 تن زیر پوشش بیمه همگانی هستند. این آمار در شاهرود 19 هزار و 280 تن است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان *** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.