علی سعدالدین روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این مدت 281 هزار و 429 تن کالا شامل هیدروکربن سبک، شمش سرب، پودر لباسشویی، سود پرک یا کاستی سودا، کابل، کولرآبی، لوازم یک‌بار مصرف، سیمان، کاشی، کرک بز و لوله به خارج از کشور صادر شد.
وی اظهارداشت : این کالاهای به 37 کشور جهان از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ترکمنستان، ویتنام، ارمنستان و ایتالیا صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 از نظر وزنی 40 درصد و از نظر ارزش دلاری 30 درصد افزایش داشت .
وی خاطرنشان کرد : در این مدت 14 هزار و 600 تن کالا به ارزش 42 میلیون و 560 هزار دلار شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آن ها، مواد اولیه کارخانجات مانند پنبه شانه نزده حلاجی نشده، هادی‌های برق، ورق فولادی، الیاف سنتتیک، برق‌گیر ، کائوچوی اتیلن پروپیلن، ماشین‌های شستن، سفیدکردن یارنگ کردن و ماشین های نخ پیچی وارد گمرک سمنان شد.
سعدالدین تصریح کرد : این کالاهای وارداتی از 22 کشور جهان شامل ازبکستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، ژاپن، سوئیس، جمهوری کره، انگلستان و امارات متحده عربی وارد گمرک سمنان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ شاخص وزنی 12 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 45 درصد افزایش داشت.
درآمد اداره کل گمرک استان سمنان در هشت ماهه سال 96 با احتساب ضمانت‌نامه‌ها 183میلیارد و 510 میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده و 115 میلیارد و 73 میلیون ریال حقوق ورودی و سایر درآمدهاست.
وی گفت : این میزان درآمد امسال گمرک سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.
در هشت ماهه سال 1396 هیچ پرونده قاچاقی در اداره کل گمرک استان سمنان کشف و ضبط نشده است، در سال 95 در استان سمنان حدود 40 واحد صادرکننده شناسنامه‌دار کالاهایی به ارزش حدود 300 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کردند.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.