به گزارش ایرنا ، بیش از 6سال از شهرستان شدن میامی می گذرد ، اما بسیاری از دستگاه های دولتی هنوز اداره های خود را در این شهرستان مسقر نکرده اند تا به مردم خدمات دهی کنند، پزشکی قانونی نیز یکی از همان اداره هاست.
سخن از محرومیت مردم میامی ، مطلب تازه ای نیست ، همه مسوولان استان سمنان براین باورند که محروم ترین نقطه استان شهرستان میامی است ، با همه خدماتی که دولت در سال های گذشته انجام شده ، هنوز راه طولانی تا برخورداری نسبی این شهرستان مانده است.
عمق محرومیت در میامی بسیار زیاد است ، از هر زاویه که به مسایل آن نگاه شود ، می توان گزارشی نوشت اما رفع برخی نیاز مردم این دیار با اندک توجه مسوولان برآورده می شود.
شهرستان میامی در مجاورت جاده سراسری تهران - مشهد و در میانه این راه واقع شده است ، و محورهای مواصلاتی آن یکی از پرحادثه ترین راه های استان سمنان است که متاسفانه در برخی از این حوادث هموطنانی هم کشته می شوند.
با کشته شدن هر مسافری و یا فوت مشکوک هر شهروندی ، پای پزشکی قانونی به میان می آید ، واز آن جا که این اداره در میامی مستقر نیست ، اجساد به شهر شاهرود منتقل می شوند تا روند اداری مربوطه طی شود.
یکی از شهروندان میامی در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: انتقال اجساد به شاهرود و بازگردان دوباره آن ها برای خانواده ها مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
علی نوروزی با بیان این که فاصله میامی تا شاهرود 80 کیلومتر است ، افزود : در سال های گذشته نامه نگاری های زیادی برای استقرار این اداره از سوی مردم و مسوولان انجام شده ، اما این تلاش مردم نافرجام بوده است .
وی با بیان این که سالانه میلیون ها زائر و مسافراز این شهرستان می گذرند، افزود: تصادف های رانندگی زیاد در جاده میامی - سبزوار خانواده های بسیاری را سوگوار کرده است ، به هنگام وقوع هر حادثه منجر به مرگ ، خانواده های عزادار می بایست اجساد را با صرف هزینه زیاد به پزشکی قانونی شاهرود انتقال دهند.
رضا آقایی دیگر شهروند میامی هم نبود پزشکی قانونی را مشکلی بزرگ دانست و گفت: به نظر می رسد برای مسوولان استان سمنان مشکلات مردم میامی اهمیت زیادی ندارد ، بسیاری از مشکلات با اندک توجهی حل می شود.
حجت الاسلام قربانعلی صفائی پورامام جمعه میامی نیز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد : توجه مسوولان استان سمنان به شرق استان کمتر از دیگر نقاط این استان است.
وی گفت: برخی از شهرستان های استان نیز تازه تاسیس هستند اما وضعیت آن ها به گونه ای دیگر است و مشکلات مردم میامی را ندارند.
امام جمعه میامی افزود : این شهرستان در بخش بهداشت مشکلات زیادی دارد ، که پزشکی قانونی از آن جمله است ، این امر هزینه های بسیار زیادی را برای مردم تحمیل می کند.
امام جمعه میامی گفت: بسیاری از پرونده ها همچون ضرب و جرح، تصادف و پرونده های قضایی به نظر پزشکی قانونی نیاز دارند ولی به خاطر نبود آن ، برخی از مردم به خاطر مشکلات از حقوق قانونی خود صرف نظر کرده و از ادامه پرونده خودداری کرده و زیان می بینند .
عباسعلی اکبری رئیس دادگستری شهرستان میامی استقرار پزشکی قانونی را ضروری دانست و گفت : ازابتدای شروع به کاردادگستری ودادسرای میامی درسال1392پیگیری های متعددی برای این کار شده است .
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : تعداد پرونده‌های کیفری، مراجعان به دادگستری ، تعداد زیادحوادث رانندگی ، تعیین علت فوت برخی افراد ، دعاوی مربوط به قصورپزشکی و دعاوی خانوادگی استقرار اداره پزشکی قانونی را در میامی ضروری می کند.
اکبری گفت: مردم برای مراجعه به پزشکی قانونی شاهرود باید مسافت زیادی را پیموده و هزینه هایی را متحمل شوند که این فشار مضاعفی بر آنهاست.
وی با اشاره به پیگیری هایی که انجام داده ، تصریح کرد: مسوولان امر ، علت مستقر نکردن پزشکی قانونی دراین شهرستان را کمبود اعتبار و نبودپزشک حائز شرایط اعلام کرده‌اند.
اکبری اظهارکرد : با حضورپزشک مستخدم دولت و قبول مسئولیت از سوی وی ، راه اندازی پزشکی قانونی در میامی امکان پذیرخواهد بود.
شهرستان میامی باجمعیت بیش از40هزارتن درشرق استان سمنان واقع می باشد.
85درصد جمعیت این شهرستانن در روستاها ساکن هستند.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال اخبار ایرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irna_shahrood مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.