به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود، افزود: رییس جمهور باید با دشمنان بیرونی مبارزه کرده و نسبت به موانع درونی نیز مقاوم بوده و در برابر آن ها بایستد.
وی دوست بودن با مردم را یکی دیگر از ویژگی های انتخاب رییس جمهور دانست و افزود: یکی از معناهای ولی فقیه نیز، 'دوست' است یعنی کسی که رابطه اش با مردم بر مبنای دوستی و عشق نسبت به آن ها است.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه رییس جمهور منتخب باید دلسوز و مردم دار بوده و از رنج های مردم بکاهد، تاکید کرد: باید نسبت به کشور نگاه متوازن داشته باشد و همه کشور را یکپارچه ببیند و البته در این توسعه اولویت بندی نیز داشته باشد.
عبداللهیان همچنین با تاکید بر حمایت از مصوبات شورای نگهبان، بیان کرد: شورای نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و بنابر فتوای مقام معظم رهبری و امام راحل (ره)، مخالفت با مصوبات آن حرام است.
وی یادآور شد: نامزدهای ریاست جمهوری باید در چارچوب موازین اخلاقی رقابتی سالم مبتنی بر آموزه های قرآنی عرضه کرده و با بیان توانایی های خود به حریم شخص دیگری نیز وارد نشوند.
امام جمعه موقت شاهرود همچنین با اشاره به آغاز دوسالانه اجلاسیه شهدای شاهرود گفت: دو سال قبل نیز نمایشگاه مفصل و زیبایی از تلاش های دفاع مقدس با همکاری همه دستگاه ها به ویژه بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان شکل گرفت.
عبداللهیان با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی برای نخستین بار در شهری غیر از مراکز استان ها اجرا می شود، افزود: بیش از 150 بازیگر این نمایش روند تاریخی خلقت انسان تا زمان حال را به تصویر می کشند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن عید مبعث، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام دنیا را متحول و فکر و فرهنگ مردم را عوض کرده است.
عبداللهیان با بیان اینکه تا زمانی که تفکر تغییر نکند، رفتارها اصلاح نمی شود، افزود: تا زمانی که فکر و فرهنگ مبتنی بر توصیه خدای متعال نباشد، تمدن ها مادی است و تمدن مادی نیز ماندنی نیست.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.