سید عباس دانایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باید با رویکرد صحیح اقتصادی مانع تعطیلی هر گونه واحد تولیدی در کشور شد و در دراز مدت باید با حمایت های همه جانبه از واحدهای صنعتی برای افزایش اشتغال در کشور گام برداشت.
وی ادامه داد: در آستانه عید نوروز 96 خرید کالای ایرانی یکی از اولویت های شهروندان سمنانی باشد و می توان با حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات ایرانی گامی اساسی در کاهش نرخ بیکاری در استان برداشت.
دانایی با بیان اینکه مردم استان سمنان مردمی بافرهنگ و باایمان هستند و وخرید کالای ایرانی نیز کاری خیر و خداپسندانه است، گفت: خرید کالای ایرانی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در کشور بسیار تاثیرگذار است و با این اقدام خیرخواهانه، اقشار مردم با شادی سال 95 را به اتمام می رسانند.
فرماندار سمنان با بیان اینکه خرید کالای ایرانی توجه به منویات رهبر انقلاب و توجه به شعار سال است، افزود: با حمایت از تولید ملی هیچ کارگری در کشور بیکار نخواهد بود و این برنامه های خودجوش کاری بسیار ارزشمند در راستای افزایش اشتغال در کشور است.
وی تصریح کرد: شعار عید ایرانی با کالای ایرانی در زمان کوتاهی که به عید نوروز باقی مانده است باید فراگیر شود و اگر فقط تنها یکی از اجناس خریداری شده مردم تولید داخلی باشد بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برطرف می شود.
فرماندار سمنان با اشاره به اینکه اجناس ایرانی به اندازه کافی در بازار سمنان موجود است و در بازار و فروشگاه ها انواع متنوع کالاهای مورد نیاز تولید داخل کشور در دسترس شهروندان قرار دارد، گفت: 20 بازرس بر نحوه فروش کالا در بازار سمنان نظارت دارند و با برنامه ریزی های انجام شده هیچگونه تخلفی تاکنون در فروش کالاهای نوروزی ثبت نشده است.
یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد که در طول سالیان گذشته بارها توسط ایشان مطرح شده است، مصرف کالای داخلی است، با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی‌ برای اصلاح الگوی مصرف، این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا کرده و یکی از ابعاد مشارکت عمومی در پیشرفت اقتصادی مصرف کالای داخلی در نظر گرفته شده است.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره داری هستند که تولیدکننده انواع کالای مورد نیاز مردم است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.