روح الله نوریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهروندان سمنانی تا ماه بهمن یک میلیارد و 867 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 804 میلیون مترمکعب بود.
وی اظهارداشت : میانگین مصرف گاز در 11 ماهه سال 94 حدود پنج میلیون و 369 هزار متر مکعب بود که این میزان در 11 ماهه سال 95 به پنج میلیون و 556 هزار متر مکعب رسیده است.
وی یادآور شد : شهروندان استان سمنان در بهمن سال 95 به میزان 188 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 182 میلیون مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان خاطرنشان کرد : با صرفه جویی در مصرف گاز می توان در هدررفت این نعمت خدادادی جلوگیری کرد تا هموطنان بیشتری بتوانند از آن در سرمای زمستان بهره مند شوند.
نوریان با اشاره به برخی توصیه ها برای صرفه جویی در مصرف گاز، گفت: درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله ها و مخزن موتورخانه ها، خاموش کردن بخاری در اتاق های عیرقابل استفاده، استفاده نکردن از شومینه به دلیل مصرف بالای انرژی و بازدهی کم، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد، می تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف گاز داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد : از مجموع 288 هزار و 112 خانوار استان دارای گازطبیعی هستند که از این تعداد 31 هزار و 398 خانوار در مناطق روستایی سکونت دارند.
شهرستان شاهرود با 48 هزار و 247 خانوار و شهرستان سمنان با 45 هزار و 311 خانوار، به ترتیب بیشترین مشترک گازطبیعی را در استان سمنان دارند.
ضریب نفوذ گازطبیعی در مناطق شهری استان سمنان 100 درصد و در مناطق روستایی استان 82درصد است و 221 روستای استان سمنان هم از نعمت گاز برخوردار هستند.
7341/6026
خبرنگار : خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.