به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی شهرداری‌های استان سمنان ضمن بیان اینکه شهرداری‌های استان سمنان در ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا ویروس خدمات گسترده‌ای در حوزه گندزدایی معابر شهری، اجرای طرح‌های ضدعفونی و… ارائه کردند، اظهار داشت: شهرداری‌های استان سمنان در راستای مقابله با کرونا ویروس خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری‌ها در این عرصه جان‌فشانی کردند، افزود: این اقدام‌های ارزشمند در تاریخ ثبت می‌شود و آحاد مردم قدردان سفیران سلامت و پاکیزگی خواهند بود.

۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار سالانه شهرداری‌های استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بابیان اینکه اکنون در گندزدایی معابر شهری و دیگر اقدام‌های مربوط، در استان رویه باثباتی در جریان است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها، تاروپود مدیریت شهری هستند و میزان اثرگذاری هر نهادی به نقش و اقدام‌های مثبتی که انجام می‌دهند وابسته است.

فخری در ادامه با اشاره به تصویب بودجه سالانه شهرداری‌های استان سمنان گفت: در سال جاری ۹۷۴ میلیارد تومان اعتبار به‌عنوان بودجه سالانه شهرداری‌های استان در نظر گرفته‌شده است و این رقم در سال گذشته ۸۶۹ میلیارد تومان بود.

وی با تأکید بر لزوم تصویب بودجه شهرداری‌ها بر اساس شاخص جمعیتی بیان کرد: با تدوین بانک اطلاعاتی از شهرداری‌های سراسر کشور و جمع‌آوری اطلاعات جامعی از اقدام‌هایی که مدیران شهری در حال انجام دادن هستند می‌توان در انتخاب شهرداران اصلح گامی مؤثر برداشت.

ضرورت برنامه محور بودن شهرداران استان سمنان

معاون استاندار سمنان برنامه محور بودن شهرداران را یک رویکرد مثبت و اصولی برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: فقدان برنامه مدون از سوی شهرداری‌ها چالش اساسی در انجام امور به شمار می‌رود.

فخری با تأکید بر اینکه برنامه محور بودن شهرداری‌ها، از سلیقه محور شدن شهرداران جلوگیری می‌کند، یادآور شد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در دستور کار شهرداری‌های استان سمنان است و اقدام‌های خوبی از سوی شهرداری دامغان با راه‌اندازی واحد تجاری مشارکتی در سال ۹۸ انجام شد.

وی بابیان اینکه طرح‌های مشارکتی در قالب طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری از سوی تمامی شهرداران استان به‌ویژه سمنان، شاهرود، گرمسار، آرادان، شهمیرزاد و… در حال انجام است، ابراز کرد: این در حالی است که دهیاران استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و جذب سرمایه‌گذار پای‌کار آمدند که این رویه مثبت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1415934
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.