موزه‌ها و اماکن تاریخی به دلیل مراجعه افراد مختلف نسبت به اماکن دیگر بیشتر در شیوع ویروس کرونا نقش دارد و در استان‌های مختلف مانند مانند اصفهان و آذربایجان شرقی موزه‌ها تعطیل شده است، اما موزه‌ها و اماکن تاریخی استان سمنان همچنان باز است.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد و در چنین شرایطی صنف‌های مختلف برای کمک به جان بر کفان عرصه سلامت و مشارکت در شکست ویروس کرونا کار و کاسبی خود را رها کردند و انتظار می‌رود موزه‌ها و اماکن تاریخی استان سمنان نیز برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ تعطیل شوند.
موزه شهر سمنان به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی که دارد دارای دالان‌های کوچکی است که بازدیدکنندگان باید از این دالان‌های کوچک از کنار یکدیگر عبور کنند در چنین شرایطی انتظار می‌رود برای شکست ویروس کرونا دست به دست هم دهیم.
طبق آخرین آمار اعلامی ، ۲۸۴ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.

در عین حال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان باز بوده و در نوروز برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل خواهد شد.

مهدی جمال در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس ابلاغ از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان سمنان باز است و صرفا از بازدیدهای گروهی و تجمع در موزه‌ها پرهیز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان به صورت روزانه به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رستوران‌های بین‌راهی استان به منظور شکست ویروس کرونا تعطیل شد و چهار مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان بنابر اضطرار ‌و رستوران‌های شهر با تعهد رعایت نکات بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان بهداشت خدمات رسانی می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.