آرایشگر زیبایی ها را برجسته می کند و این کاسبی هرچه به روزهای خاص هم چون عید نوروز نزدیک می‌شویم، رونق بیشتری می‌گیرد؛ حتی اگر ویروس خطرناکی مانند کرونا در استان‌های کشور شیوع پیدا کرده باشد.

رونق آرایشگاه‌های زنانه بیشتر از مردانه به چشم می‌خورد و زنانی که از مدت‌ها قبل نوبت گرفته و برای این کار دست به جیب شده و حتی هدیه هم می‌دهند تا آراسته و زیبا در مهمانی و دید و بازدید عید پیش رو حاضر شوند اما زیبایی به چه قیمت؟

در حالی که در بسیاری از شهرهای کشور، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بنا بر مصوبه ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی به منظور جلوگیری با شیوع این بیماری تعطیل شده است اما در استان سمنان زیرمجموعه این اتحادیه به کار خود ادامه می‌دهند.

سالن‌های آرایشی به ویژه آرایشگاه‌های زنانه به دلیل استفاده از وسایل مشترک و همچنین فاصله کمتر از یک متری آرایشگر با مشتری، یکی از مکان‌های پرخطر برای انتقال این ویروس محسوب می‌شود و به طور قطع مراجعه‌های متعدد، می‌تواند آرایشگاه‌ها را به یکی از محل‌های مستعد گسترش کرونا تبدیل کند.

بنابر اظهار نظر مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان، درخواست برای تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در این استان از سوی اتحادیه آرایشگران به ستاد مبارزه با کرونا ارائه  اما با مخالفت مواجه شده است.

سید مهدی برهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: اتحادیه آرایشگران زنانه و مردانه استان سمنان چندی پیش مکاتبه ای را با ستاد مقابله با کرونا این استان در خصوص چگونگی فعالیت داشتند که بنا به دلایلی از جمله وضعیت اقتصادی این واحدها، با تعطیلی آن ها مخالفت شد.

وی بیان کرد: با شیوع کرونا در استان سمنان، برخی از واحدهای صنفی اتحادیه آرایشگران زنانه و مردانه در شهر سمنان به صورت اختیاری به منظور پیشگیری از این بیماری با ایجاد پویشی خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردکند.

برهانی تاکید کرد: هیچ ممانعتی در تعطیلی و یا ادامه فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در استان سمنان وجود ندارد و اختیار در این مقوله به آرایشگران سپرده شد.

وی با اشاره به لزوم رعایت بهداشت در آرایشگاه‌ها، تصریح کرد: مقرر شد تا اتحادیه، براساس تعداد اعضا، در خصوص دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام نیاز کند.

برهانی اظهارداشت: قول مساعد به منظور تامین نیازهای اتحادیه آرایشگران زنامه و مردانه برای جلوگیری از شیوع ویورس کرونا در این اماکن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان داده شد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه هجدهم اسفند ۹۸  تعداد مبتلایان بیماری کرونا  در استان سمنان ١٧۵ نفر است؛ استانی که کمتر از یک درصد جمعیت کشور را داراست اما در ابتلا ساکنان به ویروس کرونا و حتی آمار فوتی‌ها نسبت به آمار کشوری روند این بیماری قابل تامل است.

بنا بر آمار در هجدهم اسفند، کل مبتلایان به کرونا- کووید ۱۹ در کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید و تعداد ۱۹۴ نفر نیز فوت کردند که ۲.۶۶ درصد مبتلایان کل کشور مربوط به استان سمنان است.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.